شناسه خبر:47715
1400/8/10 09:21:54

   توضیحات رئیسی درباره هدف سفرهای استانی

رئیس‌جمهور در نشستی با برخی از کارشناسان اقتصادی درباره سفرهای استانی گفته است که در سفرهای استانی کلنگ‌زنی صورت نگرفته، بلکه به دنبال تکمیل پروژه‌هایی هستیم که اجرای آن‌ها در هشت سال اخیر به‌خاطر مبالغ اندک، باقی مانده است؛ رئیسی به‌عنوان نمونه از سد ایلام نام برده و گفته که 15 درصد هنوز به اتمام نرسیده است، اما آن را افتتاح کردند و آب در پشت این سد به منجلاب تبدیل شده است. در این سفرها مشکلات کارهای معطل‌مانده در استان‌ها حل می‌شود، پیش‌تر انتقادات زیادی به‌خصوص از جانب اصلاح‌طلبان به سفرهای استانی رئیس‌جمهور شده و اعضای این جریان سیاسی با تخریب سفرهای استانی، سعی کردند این سفرها را بدون نتیجه اعلام کنند.

   امحای اسناد بنزین وارداتی در دولت روحانی

یک منبع آگاه گفت برخی از اسناد بنزین وارداتی در دوران وزارت زنگنه امحا شده است؛ هنوز مشخص نیست ماهیت این اسناد چه بوده، اخیراً برخی از نمایندگان اعلام کردند بنزین وارداتی توسط زنگنه در دولت یازدهم آلایندگی بالایی داشته و استاندارد یورو 4 نداشته است.

   لابی نمایندگان ادوار برای حضور در دولت

اخیراً تردد نمایندگان ادوار گذشته مجلس برای لابی با نمایندگان صاحب نفوذ افزایش یافته است؛ در روزهای اخیر تعداد زیادی از نمایندگان ادوار گذشته در مجلس حضور یافته و با نمایندگان با نفوذ جهت استفاده از آن‌ها برای رابطه با وزرا لابی کردند. این نمایندگان ادوار گذشته می‌خواهند در وزارتخانه‌ها و یا در استانداری‌ها سِمت بگیرند و به همین دلیل تردد آ‌ن‌ها اخیراً در مجلس و کمیسیون‌های تخصصی زیاد شده است.

   بخشی از پول‌های بلوکه‌شده در ژاپن آزاد شد

یک منبع آگاه خبر داد با چراغ سبز آمریکا، ژاپن یک‌چهارم از میزان بدهی نفتی خود با ایران را تسویه کرد؛ میزان بدهی نفتی ژاپن به ایران حدود 2.4 میلیارد دلار است. در آستانه سفر معاون وزیر امور خارجه ایران این کار صورت گرفته، آمریکا به‌خاطر آنکه نشان دهد برای بازگشت به مذاکرات حُسن نیت دارد، گشایش‌هایی را در پول‌های بلوکه‌شده ایران در کشورهای خریدار نفت ایجاد کرده است که البته این گشایش‌ها به‌صورت پول نقد به ایران ارسال نمی‌شود، بلکه براساس تأمین ارز واردات کالاهایی است که ایران اعلام نیاز می‌کند.

شناسه خبر 47715