شناسه خبر:47891
1400/8/13 09:49:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: نهادینه کردن مفاهیم و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مأموریت محوری در نظام تعلیم و تربیت است.

بهرام حسین‌آبادی ظهر چهارشنبه در آیین تکریم و تجلیل دانشجومعلمان جهادی در اراک اظهار کرد: شهدای دانش‌آموز با تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کردند و امروز نیز باید با افزایش بصیرت دینی و دشمن‌شناسی، توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و نسلی آگاه را برای پیشبرد امور توسعه کشور تربیت کرد.

وی ادامه داد: انقلاب‌های جهان بیشتر به ابعاد اقتصادی مطرح شده‌اند، اما ویژگی بارز انقلاب اسلامی روحیه و ابعاد الهی و اسلامی است که موجب شد پیر و جوان و ازجمله یک نوجوان 13 ساله جان خود را برای آرمان‌های انقلابی در راه اسلام و قرآن فدا کند و این سرمایه‌ای ارزشمند معنوی برای کشور است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی تصریح کرد: دشمنان قسم‌خورده اسلام و قرآن با جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و تکیه بر برجسته‌سازی معضلات اقتصادی از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکرده‌اند، اما به برکت ولی فقیه و پشتیبانی مردم از رهبر معظم انقلاب تمامی این توطئه‌ها تاکنون بی‌اثر بوده است.

حسین‌آبادی عنوان کرد: دشمنان پس از ناکامی در تمامی توطئه‌ها، اکنون با تغییر شیوه و جنگ نرم، ایجاد سد و مانع بر سر راه انقلاب اسلامی و ملت ایران را در دستور کار خود قرار داده‌اند و ملت ایران اسلامی باید با پیروی از رهبر معظم انقلاب و شیوه‌های جهادی، همانند گذشته این توطئه را نیز نقش بر آب کند.

وی ادامه داد: شهید علی لندی و هم‌قطارانش پس از گذشت 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی همچنان پیام روحیه جهادی و گذشتن از جان برای کشور و دین را زنده نگه‌ داشته‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب و تمدن اسلامی را به عموم مردم نشان داده‌ است که بر همین اساس برجسته‌سازی مفاهیم و تکالیف گام دوم انقلاب اسلامی مأموریت محوری در نظام تعلیم و تربیت است و باید با نهادینه‌ کردن روحیه انقلابی، نسلی پویا برای کشور تربیت شود.

شناسه خبر 47891