شناسه خبر:48480
1400/8/26 08:48:41

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راه استان همدان گفت: 120 نقطه حادثه‌خیز در این استان شناسایی شده که تاکنون 64 نقطه ایمن‌سازی شده است.

سرهنگ «رضا عزیزی» روز سه‌شنبه اظهار کرد: نقاط پُرتلفات از منظر فنی به دو بخش حادثه‌خیز و پُرتصادف تقسیم‌بندی شده است که بر این مبنا از 120 نقطه موجود، 70 نقطه حادثه‌خیز و 50 نقطه پُرتصادف هستند.

وی ادامه داد: نقاط حادثه‌خیز به محدوده‌هایی اطلاق می‌شوند که رفع آن‌ها نیازمند صرف هزینه‌های بالا برای تعریض، ایجاد زیرگذر و روگذر است؛ اما نقاط پُرتصادف با نصب تابلو علائم راهنمایی و رانندگی، چراغ چشمک‌زن و قرار دادن نیوجرسی ایمن‌سازی می‌شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: تاکنون 50 نقطه پُرتصادف این استان تنها با نصب تابلو «خطر بروز تصادف» ایمنی‌سازی شدند.

رئیس پلیس راه استان همدان خبر داد: هرساله وضعیت نقاط پُرتلفات و حادثه‌خیز در مسیرهای برون‌شهری این استان رصد شده است و درصورت رسیدن یک نقطه یا مسیر به نمره منفی تعیین‌شده، به‌عنوان نقطه حادثه‌خیز مطرح و برای رفع مشکل و ایمن‌سازی آن اقدام می‌شود.

سرهنگ عزیزی افزود: بیش از 40 درصد سوانح فوتی و جرحی استان همدان در این 120 نقطه حادثه‌خیز و پُرتصادف رخ می‌دهد که با ایمن‌سازی آن‌ها حدود نیمی از تصادفات جاده‌ای و جانباختگان ناشی از سوانح رانندگی کاهش می‌یابد.

وی یکی دیگر از اشکالات جاده‌های این استان را نقص در سیستم روشنایی دانست و گفت: طبق قانون باید تا محدوده 30 کیلومتر مراکز شهرستان‌ها سیستم روشنایی نصب شود که این موضوع در همدان رعایت نشده است.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: درصورت اجرایی شدن این قانون باید از سمت جاده همدان- اسدآباد تا پایان گردنه اسدآباد، در محور همدان- ملایر تا گردنه زمان‌آباد، جاده همدان- تهران تا حوالی سه‌راهی کبودراهنگ و در محور غار علیصدر تا سه‌راهی «حسن قشلاق» روشنایی نصب می‌شد که نصب نشده است.

شناسه خبر 48480