شناسه خبر:48782
1400/9/2 10:06:30

سپهرغرب، گروه خبر: آیین تودیع و معارفه استاندار کردستان صبح روز گذشته با حضور وزیر کشور، مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمع از مسئولان استان کردستان در سینما بهمن سنندج برگزاری شد.

وزیر کشور با طرح این سؤال که چرا باید رژیم صهیونیستی و غربی‌ها از گروهک‌های ضدانقلاب به ظاهر طرفدار خلق کُرد دفاع کنند، تصریح کرد:‌ کسانی امروز خودشان را طرفدار مردم کرد معرفی می‌کنند که بیشترین ضربه را به کردستان زده‌اند.

احمد ‌وحیدی اظهار کرد: کردستان و مردم آن نمونه‌ای از شرافت، ایستادگی، مقاومت و بصیرت هستند برای تصدیق آن باید نگاهی به تاریخ استان در دوران انقلاب بیندازیم تا بدانیم بودند کسانی که سینه جلوی دشمنان در دو حبهه سپر کردند و جنگیدند.

وی افزود: نقش مردم کردستان در جنگ نرم به رغم همه توطئه‌های دشمن نشان دادند که مردمی سخت، فرهنگی، عمیق و بصیر و متوجه به همه ابعاد توطئه‌ها نسبت به کشورشان بودند و در تمام این جبهه‌ها در برابر دشمنان ایستادگی کردند و بیش از پنج هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب کردند.

وزیر کشور تصریح کرد: هرکجا که نا‌امنی باشد توسعه عقب می‌افتد بنابراین دشمنان همیشه در صدد ایجاد نا امنی در استان بودند و قبلاً تحت حمایت صدام بودند و امروز تحت حمایت رژیم صهیونیستی هستند.

وحیدی با طرح این سؤال که چرا باید رژیم صهیونیستی و غربی‌ها از گروهک‌های ضدانقلاب به ظاهر طرفدار خلق کُرد دفاع کنند، تصریح کرد:‌ کسانی امروز خودشان را طرفدار مردم کرد معرفی می‌کنند که بیشترین ضربه را به کردستان زده‌اند. آغوش مردم همیشه برای آن‌هایی که از ملت فاصله گرفته‌اند باز است.

وی با بیان اینکه ‌همت دولت جدید این است که بیش از پیش باید به کردستان پرداخت و کمبودهای آن را برطرف کرد، گفت: استاندار جدید و جوان با تمام توان در خدمت مردم کردستان است و در راه شناسایی و رفع نیازهای آنها گام بردارند. مهمترین ظرفیت کردستان سرمایه انسانی و فرهنگ است که دو رکن ارزشمند قدرت هر منطقه‌ای است.

وزیر کشور بیان کرد: ظرفیت‌های طبیعی و جغرافیایی در کنار ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری و معدنی و گردشگری باید بیش از پیش فعال شود و محرومیت باید به طور کلی زدوده شود.

وحیدی با بیان اینکه مسئله آب شرب سنندج بسیار مهم است و باید هرچه سریعتر برطرف شود، گفت:‌ مرز باشماق و منطقه آزاد در کنار منطقه ویژه اقتصادی در راه توسعه استان نقش بسیار مهمی دارد. تبادلات مرزی در کردستان بسیار قابل رشد است. توسعه و پیشرفت در استان باید همه جانبه باشد در همه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، عمرانی و... باشد.

وی گفت: دولت رئیسی برای استان‌های مرزی و کمتر توسعه یافته برنامه خاصی دارد و در راه خل این مشکلات با تدبیر و برنامه‌ریزی و توکل به توان مردم و ظرفیت‌های آن استان آن را دنبال خواهد کرد. برنامه‌های خاصی برای به میدان آوردن سرمایه‌های ملی، مردمی و خارجی تدوین شده است.کردستان و ایران قوی زمانی تحقق می‌یابد که همه مردم به میدان بیایند.

وزیر کشور اظهار کرد: استاندار جدید به‌عنوان میاندار کار در استان در راه توسعه استان نقش مهمی دارد و امیدواریم این توسعه و پیشرفت را هرچه بیشتر در استان شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خطاب به استاندار جدید گفت: فرصت را برای خدمت به کردستان غنیمت بشمارید و از لحظات آن در راستای کمک به مردم استفاده کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی اظهار کرد: کردستان امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به همدلی، همراهی برای پیشرفت دارد بنابراین سعی کنید مثبت‌گرا باشید و آینده کردستان را با همکاری با استاندار جدید که فردی جوان، تازه‌نفس و از فرزندان کردستان است بانشاط توسعه دهید.

وی افزود: انتخاب فردی جدید یک امتحان بود گرچه در این مدت به اندازه 14 سال تجربه کسب کردم بنابراین لازم است به رفتارهای خود تأمل کنیم و از بازخورد آن درس بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خطاب به استاندار جدید گفت: مطمئن باشید که دعاگو و در کنار شما خواهم بود بنابراین شما فرصت را برای خدمت به کردستان غنیمت بشمارید و از لحظات آن در راستای کمک به مردم استفاده کنید.

حجت‌الاسلام پورذهبی همچنین تأکید کرد: نگاه رو به جلو داشته باشید و از گذشته نگویید همیشه قدردان زحمات گذشتگان باشید و این عادت بد را که از گذشتگان بدگویی می‌کنند کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه باید از قبیله‌گرایی پرهیز کرد و این واژه‌ای است که رهبر معظم انقلاب بیان کرده‌اند و منتقد را به چشم مخالف نبینید در پایان سخنانش استاندار جدید را مورد خطاب قرار داد و افزود: اخلاص را سرلوحه کار خود قرار دهید و به فکر حل گرفتاری‌های مردم کردستان باشید بنده نیز آماده مشورت و همکاری با شما هستم.

شناسه خبر 48782