شناسه خبر:49040
1400/9/8 09:48:01
حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی،

بسته‌بندی، کشاورزی، دام و طیور اربیل عراق

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از حضور 20 واحد تولیدی کشور و استان همدان در نمایشگاه بین‌المللی در استان اربیل عراق خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، محمدرضا بادامی گفت: پیرو ابلاغ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همدان به‌عنوان استان معین مسئول برگزاری پاویون سازمان صنایع کوچک در نمایشگاه AGRO-PACK.2021 اربیل که از دوم الی پنجم آذرماه در کشور عراق برگزار می‌شود، انتخاب شد.

وی افزود: 20 واحد تولیدی کشور در این نمایشگاه حضور دارند که 12 واحد تولیدی از همدان و هشت واحد تولیدی نیز از استان‌های اصفهان، زنجان، خوزستان، کردستان و آذربایجان شرقی در پاویون ایران به متراژ 90 متر مربع که با طراحی مدرن ساخته شده است، حضور دارند.

بادامی اظهار کرد: به‌منظور حمایت هرچه بیشتر از واحدهای تولیدی حاضر در این نمایشگاه، 80 درصد هزینه‌های واحدها به‌صورت یارانه از سوی سازمان صنایع کوچک پرداخت می‌شود و عملاً واحدهای تولیدی مبلغ کمی را پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: حضور تجار اتاق بازرگانی اربیل و سلیمانیه در مراسم افتتاحیه و برگزاری جلسه با اعضای پاویون و حضور در سفارت ایران در اربیل و برگزاری نشست و هم‌اندیشی مدیران واحدهای تولیدی ایرانی با تجار عراقی، از دیگر موارد و دستاوردهای این نمایشگاه است.

بادامی افزود: جهت ارتباط بهتر بازدیدکنندگان و تجار دیگر کشورها با تولیدکنندگان در پاویون ایران، چاپ کاتالوگ شهرک‌های صنعتی ایران به زبان خارجی، حضور چهار مترجم، ارسال دعوتنامه برای تجار عراقی به‌منظور حضور در جلسات و بازدید از پاویون ایران و پخش کلیپ‌های تبلیغاتی واحدهای عضو پاویون در تلویزیون‌های شهری و تبلیغات محیطی هم انجام شده است.

وی تأکید کرد: این نمایشگاه با حضور کشورهای ترکیه، عراق، ایتالیا، هلند، آذربایجان، مصر و ایران برگزار شده و فرصت بسیار مطلوبی برای تولیدکنندگان ایران است تا با ارائه توانمندی‌های خود و بازاریابی مناسب و ارتباطات مؤثر، بتوانند سهم بالایی از صادرات به این کشورها را نصیب خود کرده و تجار و بازرگانان حاضر در این نمایشگاه را با ظرفیت و توانمندی‌های بالای صنعتگران و تولیدکنندگان ایران آشنا کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان خاطرنشان کرد: نمایشگاه اربیل در فضایی به وسعت 10 هزار متر مربع و با موضوع ماشین‌آلات مواد غذایی و نوشیدنی، ماشین‌آلات و مواد بسته‌بندی، محصولات غذایی و مواد افزودنی، صنعت میهمان‌داری، فناوری نانوایی، گلخانه، باغبانی، سیستم‌های ذخیره‌سازی، ماشین‌آلات تجهیزات طیور و فناوری دام و انواع سیستم‌های آبیاری درحال برگزاری است.

شناسه خبر 49040