شناسه خبر:49292
1400/9/14 10:03:22

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: کنسرسیوم اقتصادی با مشارکت سه استان آذربایجان‌غربی، کرمانشاه و کردستان در آینده نزدیک تشکیل می‌شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا در دیدار رئیس و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اظهار کرد: با ایجاد این کنسرسیوم تبادلات مرزی با اقلیم کردستان عراق افزایش پیدا خواهد کرد و می‌توان به شکل بهتری برنامه‌ریزی انجام داد.

وی اضافه کرد: اعتقاد دارم برای رشد و توسعه کردستان از توان و پتانسیل همه دلسوزان باید بهره برد تا هیچ فرصتی از دست نرود.

استاندار کردستان با بیان اینکه در هشت سال گذشته زحمات زیادی برای کردستان در بخش صنعت و معدن کشیده شده و اقدامات انجام شده درخور تحسین است، افزود: کردستان از لحاظ داشتن منابع خدادادی و نیروی انسانی توانمند چیزی کم ندارد و ما باید از این منابع و امکانات با برنامه ریزی درست بهترین استفاده را ببریم.

زارعی‌کوشا ابراز امیدواری کرد با به نتیجه رسیدن کارها و پروژه‌های در دست اقدام در استان، طی دو سال آینده جایگاه کردستان در میزان بیکاری تغییر پیدا کند.

وی به نگاه ویژه و خاص رئیس جمهوری و وزرا به کردستان نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر دیدگاه مثبت رئیس جمهور، شخصیت‌هایی چون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون اقتصادی رییس جمهور و وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و دیگر وزرا برای حمایت از توسعه استان به بهترین نحو ممکن اعلام آمادگی کرده‌اند.

استاندار کردستان یادآور شد: برای تصدی سمت استانداری خود را وام دار هیچ شخص و جریانی نمی دانم اما برای توسعه و اعتلای استان نیاز به همفکری و مشورت همه دلسوزان است.

زارعی‌کوشا گفت: هدف من انجام کار در بهترین شکل آن است و در تصمیم‌گیری‌ها با آزادی کامل عمل خواهم کرد چرا که خود را وام دار هیچ شخص و جریانی نمی‌دانم.

در این دیدار محمد دره وزمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گزارشی از جایگاه و وضعیت استان در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت ارائه کرد.

شناسه خبر 49292