شناسه خبر:49525
1400/9/20 09:04:08

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر اطلاعات دولت سیزدهم با حضور در استان همدان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، مدیرکل جدید اطلاعات استان همدان را معارفه کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات دولت سیزدهم روز پنجشنبه 18 آذرماه در استان همدان حضور یافت.

خطیب در ابتدای ورود به استان در گلزار شهدا و بر سر مزار سردار شهید حاج‌حسین همدانی و دیگر شهدای این دیار حضور یافت و به مقام شامخ آن‌ها ادای احترام کرد.

وزیر اطلاعات همچنین به دیدار نماینده ولی فقیه در استان رفت و درباره مذاکرات ایران و 4+1 سخن گفت.

خطیب در این دیدار اعلام کرد دشمنان نظام اسلامی به‌صراحت بر بی‌تأثیر بودن تحریم‌های ظالمانه معترف هستند.

وزیر اطلاعات خواهان تحقق یک حرکت انقلابی برای خدمت به مردم شد و گفت: شرایط کنونی کشور ازجمله وجود وفاق و همدلی بین مسئولان زمینه را برای خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خطیب همت و تلاش دولت سیزدهم را انجام خدمت مؤثری برای مردم اعلام کرد و افزود: بنابراین باید با همت مسئولان و بسیج امکانات در راستای امیدواری مردم گام برداشت.

امام‌جمعه همدان نیز با تقدیر از مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج)، اظهار کرد: استان همدان به‌لحاظ وجود شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله آخوند، آیت‌الله بهاری و آیت‌الله شهید مدنی، دارای تدین ریشه‌داری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه استان همدان همانند سراسر کشور شاهد سطحی از تغییرات فرهنگی بوده است، گفت: با وجود تمام تغییرات، استان همدان جامعه مذهبی و سبک زندگی سنتی خود را حفظ کرده است.

وی با تأکید بر اینکه جایگاه خانواده و تأثیرات آن در جامعه محفوظ مانده است، یادآور شد: ازلحاظ سیاسی استان همدان دارای گرایشات انقلاب بوده و هست و در حوادث مختلف در کنار زحماتی که نیروهای امنیتی و انتظامی کشیده‌اند، این ظرفیت مانع از رخ دادن اتفاقی خاص شده است.

امام‌جمعه همدان افزود: قطعاً امنیت امروز کشور و جامعه برآیند تلاش و زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای امنیتی انتظامی است که شبانه‌روز برای تحقق آن درحال خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه استان همدان جایگاه قابل قبولی در عرصه امنیتی دارد، مطرح کرد: به‌حمدالله در استان همدان وحدت و انسجام خوبی بین مسئولان حاکم است و بعضی از مسائل سیاسی در سطح استان همدان کم‌رنگ است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه مبنای رفتارها و تعاملات سیاسی در استان اولویت دانستن منافع مردم، نظام و اسلام است، گفت: البته انتظار بر این است تا با تسریع در تغییرات مدیران، در جهت دستیابی به وحدت و انسجام بیشتر قدم برداشته شود.

وی وجود امنیت پایدار را بستری برای تحقق عدالت در جامعه دانست و یادآور شد: استان همدان هشت هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است که از این بین روحانیت با تقدیم بیشترین شهید نسبت به دیگر اقشار، تأکیدی بر همان نگاه انقلابی و مسائل تدینی در استان دارد.

امام‌جمعه همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید همدانی، شهید چیت‌سازیان و دیگر شهدای استان همدان، خاطرنشان کرد: استان دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان، دارای شهدای بزرگ و برجسته‌ای است که هر کدام سرمایه اجتماعی و ظرفیتی برای حفظ نظام هستند.

وی با تقدیر از مجاهدت‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در راستای ایجاد امنیت، عنوان کرد: بسیاری از این عزیزان بدون آنکه کسی از آن‌ها نامی ببرد و مورد تقدیر قرار گیرند، در گمنامی مشغول خدمت هستند.

وزیر اطلاعات همچنین در شورای اداری استان همدان حضور یافت و در این نشست مدیرکل جدید اطلاعات استان همدان معارفه شد.

شناسه خبر 49525