شناسه خبر:49535
1400/9/20 09:28:47

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار کرمانشاه گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد و گرم‌خانه‌های کرمانشاه ظرفیت کافی برای نگهداری از معتادان متجاهر را ندارد که برای توسعه آن‌ها نیازمند اعتبارات خوبی هستیم.

فضل‌الله رنجبر روز پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه درخصوص گلایه مردم از ازدیاد معتادان متجاهر در شهر، اظهار کرد: مطالبه مردم به‌حق است و برای خودمان هم مشهود بوده که تعداد متعادان متجاهر افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت‌ برای نگهداری معتادان متجاهر، گفت: در این راستا اردوگاهی در چشمه‌سفید داریم که با همکاری شهرداری ظرفیت را به 150 نفر افزایش داده‌ایم که درحال حاضر 203 نفر، یعنی اضافه بر ظرفیت هم آن‌جا نگهداری می‌شود.

فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: اردوگاه ماده 16 نیز زیر نظر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است که طی دستورالعملی به بهزیستی داده شده، الان ظرفیت آن را نیز دو برابر کرده‌ایم، اما همچنان در سطح شهر معتادان متجاهر دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: برای برون‌رفت از این مشکل به مکان احتیاج داریم؛ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در ایجاد اردوگاه یا افزایش ظرفیت باید جوابگو باشد، البته این خواسته مستلزم اعتبارات خوبی از سوی مرکز است.

رنجبر گفت: با توجه به شروع فصل سرما، ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر را نیز تا حدود 200 نفر افزایش داده‌ایم که اینجا هم نیازمند اعتباراتی هستیم.

وی افزود: کمپ‌های ترک اعتیاد و گرم‌خانه‌های کرمانشاه ظرفیت کافی برای نگهداری از معتادان متجاهر را ندارند، البته اردوگاهی نرسیده به شهر کنگاور درحال ساخت داریم که اگر تکمیل شود، با توجه به برنامه‌هایی که در راستای آموزش فنی و حرفه‌ای معتادان و اشتغال آن‌ها پیش‌بینی شده، ظرفیت خوبی محسوب می‌شود.

شناسه خبر 49535