شناسه خبر:49779
1400/9/24 12:25:46

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: با ثبت سه وقف جدید در چند روز اخیر، تعداد موقوفات جدید استان در سال جاری به 22 مورد افزایش یافت.

حجت‌الاسلام محمد کاروند اظهار کرد: موقوفات جدید چند روز اخیر مربوط به شهرستان مریوان بوده و شامل دو قطعه زمین مزروعی آبی است که توسط یک واقف نیک‌اندیش به نام «حمید اشک‌پور» در روستای میرآباد مریوان وقف شده است.

وی با بیان اینکه یکی از این زمین‌ها 13 هزار و 500 متر مریع و دیگری 44 هزار و 200 متر مربع مساحت دارد، گفت: 50 درصد از این زمین‌ها با نیت کمک به تعمیر، تجهیز و هزینه‌های ضروری مسجد جامع مریوان و 50 درصد نیز با هدف رفع نیاز فقرا و نیازمندان این شهرستان وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امر خیریه کردستان یادآور شد: ارزش ریالی این دو قطعه زمین مزروعی در مجموع 60 میلیارد ریال برآورد شده است.

حجت‌الاسلام کاروند اظهار کرد: سومین وقف جدید نیز یک قطعه زمین مسکونی به متراژ 100 متر مربع است که توسط واقف نیک‌اندیش نامدار مرادی در شهرستان مریوان وقف شده و ارزش ریالی آن دو میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه این زمین مسکونی نیز وقف مسجد جامع مریوان شده است، گفت: از مجموع 22 وقف جدید در سال جاری 10 مورد مربوط به بانه، چهار مورد مریوان، سه مورد سقز، دو مورد قروه، دو مورد بیجار و یک مورد نیز در سنندج به ثبت رسیده است.

شناسه خبر 49779