شناسه خبر:50731
1400/10/15 08:41:21

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه از استمرار طرح شهید سلیمانی در استان خبر داد و گفت: گام ششم این طرح بیشتر بر مبنای مشارکت حداکثری مردم در راستای برنامه‌ریزی برای مقابله هرچه بیشتر با سویه جدید کرونا، اُمیکرون است.

رضا منصوری در توضیح طرح شهید سلیمانی در استان اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی از 22 آبان‌ماه سال 99 با حضور وزیر وقت بهداشت در کرمانشاه آغاز شد و تا به امروز پنج‌ گام از این طرح گذرانده‌ایم و دستورالعمل گام ششم را نیز دریافت کردیم.

وی ادامه داد: این پنج‌ گام در ابتدا با غربالگری و رصد بیماران خانواده‌ها و وابستگان آن‌ها، حضور بسیجیان و کادر درمانی در مرکز آغاز شد و بالاخره به گام پنجم که واکسیناسیون است، رسیدیم؛ با کمک بسیجیان، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و سایر ادارات، موفقیت‌های خیلی خوبی را کسب کردیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با تشکیل تیم‌های نظارتی، مراقبتی و حمایتی شروع شد، گفت: وظیفه تیم‌های نظارتی، نظارت بر اماکن عمومی و مراکز بود و برنامه تیم‌های مراقبتی بیشتر برعهده دانشگاه علوم پزشکی بود؛ هرچند بسیجیان در این امر هم همکاری فعالی داشتند. همچنین یک‌هزار و 440 تیم حمایتی در سطح استان تشکیل شد که ضمن سرکشی به خانواده‌های درگیر کرونا، با اهدای بسته‌های معیشتی سعی بر قرنطینه کردم آن‌ها داشتیم.

وی تهیه جهیزیه، مرمت منازل، آزادسازی زندانیان، کمک به خانواده‌های درگیر کرونا و غیره را از دیگر خدمات ارائه‌شده در قالب طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود: 11 هزار و 269 نفر تعداد بسیجیان همراه تا گام پنجم شهید سلیمانی بوده، اما تعداد کل بسیجیان استان که از ابتدای کرونا در مباحث مختلف همکاری داشتند، 34 هزار و 737 نفر بوده است.

منصوری به تشکیل 11 هزار و 828 گروه جهادی در بحث کمک مؤمنانه در سطح استان اشاره و بیان کرد: پنج هزار و 753 نفر بسیجی در بیمارستان‌ها به‌عنوان کمکی و همراه بیمار با ما همکاری داشته‌اند.

وی تعداد اماکن ضدعفونی‌شده را 26 هزار و 454 مکان عنوان کرد و افزود: از ابتدای بیماری کرونا 378 هزار و 759 بسته معیشتی و 319 هزار و 146 بسته بهداشتی و بیش از 6 میلیون ماسک توزیع شده است.

این مقام مسئول با اشاره به تهیه 687 مورد جهیزیه و 158 مورد مرمت و بازسازی منزل در طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: به بیش از 600 هزار نفر در بحث کرونا خدمات آموزشی ارائه شده است.

وی گفت: 17 هزار و 873 بسته دارویی در بحث کرونا تهیه شده و یک‌هزار و 12 زندانی از ابتدای این طرح تا به امروز از بند آزاد شده‌اند.

منصوری در ادامه اشاره‌ای به گام ششم طرح شهید سلیمانی داشت و افزود: گام ششم این طرح بیشتر بر مبنای مشارکت حداکثری مردم در راستای برنامه‌ریزی برای مقابله هرچه بیشتر با سویه جدید کرونا، اُمیکرون است.

وی گفت: باید درصد واکسیناسیون را به بالای 95 درصد برسانیم و رعایت پروتکل‌ها را به بیش از 80 درصد و همچنین از توان تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه در پایان بیان کرد: تحقق این امر حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم را می‌طلبد.

شناسه خبر 50731