شناسه خبر:50957
1400/10/21 09:12:32

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر کشور به‌منظور تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید استان کرمانشاه وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شد و در بدو ورود کرمانشاه را یک استان راهبردی و مهم با قابلیت‌های ویژه برای ایران اسلامی دانست.

احمد وحیدی روز گذشته برای حضور در آیین تودیع و معارفه استاندار قدیم و جدید وارد کرمانشاه شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

وزیر کشور در بدو ورود در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه یک استان راهبردی و مهم با قابلیت‌های ویژه برای ایران اسلامی است، اظهار کرد: باید برای تحقق انتظارات و حل مشکلات در این استان تلاش کرد.

وی گفت: این استان در دوران دفاع مقدس و پس‌ از آن حق بزرگی بر گردن کشور دارد و دارای ظرفیت‌های متعددی نیز هست.

وزیر کشور با اشاره به اینکه استان کرمانشاه انتظارات به‌حقی دارد که باید برآورده شود، ادامه داد: رئیس‌جمهوری هم در فرصت مناسب به این استان سفر خواهند کرد.

به‌گفته وحیدی این استان و موضوعات و مشکلات آن مورد به‌ویژه مشکل بیکاری، مورد تأکید آقای رئیسی قرار دارد و این‌ موضوع را هم به بنده و هم به استاندار جدید و سابق تأکید کرده‌اند.

وی عنوان کرد: به امید خدا با دست‌ به‌ دست هم دادن و تلاش بیشتر مشکلات فعلی استان روزبه‌روز کمتر و حل‌وفصل شود.

حضور در مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دیدار با آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، برنامه‌های وزیر کشور تا پیش از آیین تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه بود.

   حل مشکل بیکاری کرمانشاه مورد تأکید رئیس‌جمهور است

وزیر کشور گفت: مردم استان راهبردی و مهم کرمانشاه مرزبانان کشور هستند و رئیس‌جمهور توجه زیادی به‌ویژه در بحث ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری به کرمانشاه دارند.

وحیدی در دیدار با آیت‌الله مصطفی علما در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه همیشه سنگر انقلاب و نظام بوده و همواره برای اعتلای پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی درتلاش بوده است.

وزیر کشور ادامه داد: ان‌شاءالله در این دوره ریاست‌جمهوری بتوان کارهای بیشتری برای استان انجام داد.

وی با بیان اینکه در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه رفع مشکلات استان مورد تأکید قرار گرفت، افزود: بحث حفظ زمین‌های استان و کنترل آب‌های استان با هدف اشتغال‌زایی، از مواردی بود که در سفر رهبر انقلاب مطرح شد.

وحیدی در پایان ضمن تقدیر از زحمات و خدمات استاندار قبلی، ابراز امیدواری کرد خدمات بیشتر و بهتری به مردم استان ارائه شود.

   کرمانشاه خط مقدم کشور است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه نیز در این دیدار ضمن تجلیل از خدمات استاندار قبلی، گفت: خدمت به اسلام باعث ماندگاری می‌شود، به فرموده امام راحل (ره) خدمت به مردم خدمت به خدا بوده و ارزش و اهمیت کار ما در همین است.

آیت‌الله مصطفی علما ادامه داد: کرمانشاه خط مقدم کشور است و می‌طلبد برای توسعه این منطقه شبانه‌روزی تلاش کرد. با آنچه در توان داریم، خدمت کنیم؛ البته خدمات و کارهای خوبی در چندسال گذشته انجام شده، اما مشکلات زیادی نیز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه مستحق خدمت بسیار زیاد است، همچنان که مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور محترم بر این موضوع تأکید دارند.

آیت‌الله علما با بیان اینکه باید اولویت‌ها را درنظر گرفت، افزود: در استان با وجود قومیت‌ها و جمعیت‌های مختلف، وجود وحدت کلمه مشهود است.

   درخواست بازوند از وزیر کشور: پاوه تبدیل به فرمانداری ویژه شود

استاندار سابق کرمانشاه نیز در برنامه بعدی وزیر که معارفه استاندار جدید و تکریم استاندار سابق کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری بود، با اشاره به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر تبدیل زلزله به یک نعمت برای مردم و تحقق این امر در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، گفت: بعد از زلزله کرمانشاه 3٠ هزار واحد ساخته شد و درمجموع برای 13٠ هزار واحد اعم از مسکونی، اداری و صنفی، تعمیرات انجام شد و نه‌تنها مهاجرت از روستاها انجام نشد، بلکه چهار هزار واحد مسکونی به روستاهای زلزله‌زده اضافه شد.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل استان کرمانشاه بیکاری است، اعلام کرد: در سال 95 رتبه اول بیکاری کشور بودیم، درحال حاضر رتبه سوم هستیم.

بازوند ایجاد شغل را سخت‌ترین کار دانست و افزود: با سخنرانی شغل ایجاد نمی‌شود، اما با سخنرانی امکان دارد شغلی از بین برود.

وی از تهیه سند آمایش، سند اشتغال و سند جهش تولید استان که بیشتر آن توسط بخش خصوصی آماده شده سخن گفت و ادامه داد: از همه جریانات سیاسی در اداره استان استفاده کردم.

استاندار سابق کرمانشاه عنوان کرد: برای پروژه گرمسیری حدود 8٠ هزار میلیارد تومان هزینه شده و این طرح در سرپل‌ ذهاب حدود 8٠ درصد پیشرفت داشته است و حدود هشت هزار و 5٠٠ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.

بازوند اضافه کرد: در بحث سامانه سردسیری می‌توان دو میلیون متر مکعب از آب سد داریان را استفاده کرد که مطالعات آن انجام شده و نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

آزادراه همدان کرمانشاه، قطار شهری و انسداد مرزهای استان، دیگر مواردی بود که بازوند اعلام کرد باید تکمیل شوند و برای تکمیل آن‌ها به سرمایه احتیاج است.

وی ساخت باند اضطرای فرودگاه کرمانشاه، تهیه سند نفت و گاز استان به ارزش دو میلیارد و 5٠٠ میلیون دلار و ثبت جهانی اورامانات را بخشی دیگر از اقدامات انجام‌گرفته در دوران زمامداری‌اش عنوان کرد.

استاندار سابق کرمانشاه در پایان ضمن تشکر از زحمات تمام مسئولان و مدیران استان، از وزیر کشور درخواست کرد با ارتقای فرمانداری پاوه به فرمانداری ویژه، موافقت کند.

   امیری‌مقدم: کرمانشاه باید به قطب سرمایه‌گذاری غرب کشور تبدیل شود

استاندار جدید کرمانشاه نیز با بیان اینکه مسیر سرمایه‌گذاری در استان باز خواهد بود، گفت: باید تمام موانع و مشکلات را رفع کرد و هر کسی که برای جذب سرمایه‌گذاری مانع ایجاد کند، بداند جایش در دل مردم کرمانشاه نیست.

بهمن امیری‌مقدم با بیان اینکه من فرزند استان کرمانشاه و از جنس مردم این استان هستم، اظهار کرد: باید عملیات خدمت به استان را شروع کنیم و با تداوم در آن فقط هدف خود را که رفع مشکلات استان است، دنبال کنیم.

وی با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب برای خدمت به مردم و تأکیدات ویژه رئیس‌جمهور درخصوص ایجاد اشتغال در استان، گفت: آقای رئیس‌جهمور معتقد است استان کرمانشاه بسیار بر گردن کشور حق دارد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های این استان همچون بافت جوان جمعیت، آماده بودن زیرساخت‌های مختلف، وجود شهرک‌های صنعتی متعدد، بزرگراه کربلا، راه‌آهن، ذخایر نفتی، ظرفیت‌های کشاورزی، دامپروری، باغداری و گردشگری، ابراز کرد: با این‌همه ظرفیت استان کرمانشاه می‌تواند تبدیل به قطب سرمایه‌گذاری در غرب کشور شود.

امیری‌مقدم تأکید کرد: مسیر سرمایه‌گذاری در استان باز خواهد بود و تمام موانع سر راه سرمایه‌گذاری را برطرف می‌کنیم.

استاندار کرمانشاه جلب اعتماد عمومی به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه، تلاش برای حفظ وحدت موجود در بین اقوام، مذاهب، همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها و عدم توجه به حواشی، استفاده از مدیران جوان، انقلابی و توانمند در مسند امور را از راهبردهای کلی توسعه استان اعلام و اضافه کرد: ایجاد حواشی توسعه استان را به عقب می‌اندازد و من اصلاً اهل حاشیه نبوده و به آن توجه نمی‌کنم.

امیری‌مقدم با اشاره به وجود اعتبارات خوب در بودجه، از لزوم تلاش برای جذب این اعتبارات سخن گفت و تصریح کرد: اگر یک ریال از اعتبارات استان برگشت بخورد، باید در برابر شهدا پاسخگو باشیم.

وی با تأکید بر شایسته‌سالاری و همکاری و تعامل با مردم، از لزوم تلاش برای کاهش بیکاری، تبدیل کرمانشاه به قطب اقتصادی، برنامه‌ریزی جهت افزایش درآمد سرانه مردم و کاهش رتبه استان در شاخص فلاکت، توجه ویژه به بخش گردشگری، ضابطه‌مند کردن مبادلات مرزی و سامان‌دهی کولبران، توسعه کشاورزی و دامپروری، توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای، توانمندسازی نیروهای محلی، توسعه نقش و جایگاه زنان و گسترش ورزش همگانی سخن گفت.

مقام عالی استان در پایان ضمن تقدیر از زحمات استاندار سابق، گفت: استان کرمانشاه با همکاری و حمایت همه مردم و مسئولان می‌تواند استان سرآمدی در کشور باشد.

شناسه خبر 50957