شناسه خبر:52129
1400/11/18 11:33:32

سپهرغرب، گروه شهر: شورای شهر بریمبانک در منطقه ویکتوریای استرالیا با همکاری دانشگاهیان شهر در نظر دارند با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های 5G واینترنت اشیا، ناوگان جمع‌آوری زباله را برای بهبود هر چه بیشتر خیابان‌های سراسر شهر، هوشمند و حفاظت از دارایی‌ها را تسهیل کند.

دولت ویکتوریا مسئولیت تأمین حمایت مالی پروژه هوشمندسازی کامیون‌های حمل مواد زائد شهری از طریق تکنولوژی‌های 5G و اینترنت اشیا را که حدود 18. 1 میلیون دلار تخمین زده شده، به عهده گرفته است. مدیران دولت فدرال از انجام این کار دو هدف اصلی را مورد توجه قرار داده‌اند؛ آن‌ها از یک سو در نظر دارند به هوشمندسازی هر چه بیشتر بریمبانک به ویژه در زمینه مدیریت ضایعات کمک کنند و از سوی دیگر نقش تکنولوژی‌های 5G و اینترنت اشیا را در بهبود وضعیت سایر شهرهای کشور به تصویر بکشند.

 داده‌های ارزشمند

داده‌های ارزشمندی که از وسیله‌های مجهز به اینترنت اشیا و تکنولوژی 5G به دست می‌آید در زمان واقعی به یک سیستم ابر-محور ارسال می‌شود که می‌تواند نقشه‌ای با کاربری آسان از دارایی‌های مستلزم حفاظت نظیر علائم رانندگی خیابانی، ایستگاه‌های اتوبوس و معابر آسیب‌دیده شهری به وجود آورد. اعضا شورای شهر بریمبانک امیدوار هستند بتوانند با بهره‌گیری از تکنولوژی، مدت زمان لازم برای شناسایی و حل این‌گونه مشکلات را به حداقل برسانند که این کار به سهم خود می‌تواند در کاهش حدود 50 درصدی هزینه‌ها برای ارائه گزارش‌ها و سایر اقدامات مشابه نقش مهمی ایفا کند.

تاکنون، شهروندان بریمبانک بارها شکایات خود را مبنی بر نارضایتی از وضعیت جاده‌ها، علائم راهنمایی و رانندگی خیابانی، خرابی ایستگاه‌های اتوبوس و فضاهای اطراف خیابان‌ها ارائه داده و از مدیران خود خواسته‌اند رسیدگی به این مشکلات را در اولویت برنامه‌ریزی‌های شهری خود قرار دهند. در این راستا، اعضا شورای شهر بریمبانک پس از برگزاری جلسه‌های متعدد با استادهای دانشگاهی به این نتیجه رسیدند که بهترین استراتژی برای حل مشکلات شهری می‌تواند بهره‌گیری از تکنولوژی‌های اینترنت اشیا و 5G باشد زیرا به آن‌ها در شناسایی هر چه سریع‌تر و کارآمدتر دارایی‌هایی که نیازمند رسیدگی بیشتر است، کمک می‌کند. علاوه بر این، افزایش هوشمندی خدمات شهری، مدیران بریمبانک را قادر می‌کند اطلاعات لازم در مورد مشکلات پیش روی شهروندان و محیط‌های شهری را با جزئیات بیشتر و در مدت زمان کمتر به کارکنان شهرداری ارائه دهند که در عوض، کارکنان نیز سریع‌تر از قبل به حل مسئله خواهند پرداخت.

یکی از نقاط عطف موفقیت اعضا شورای شهر بریمبانک در هوشمندسازی خدمات، مربوط به همکاری آن‌ها با استادهای دانشگاه فناوری سوینبرن و کارکنان شرکت مخابراتی اپتوس است که به بهره‌مندی هر چه بیشتر از دانش این افراد در بهبود ارائه خدمات شهری و هوشمندسازی آن‌ها منجر خواهد شد، ضمن اینکه در تشویق برنامه‌ریزان سایر شهرهای کشور به بهره‌گیری از تکنولوژی‌های 5G و اینترنت اشیا برای رسیدگی بیشتر به مشکلات نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

حسگرهای هوشمند و دوربین‌های دیجیتالی به کامیون‌های مواد زائد شهری نصب می‌شود و به جمع‌آوری داده‌های ادراکی سه بعدی با سرعت 900 مگابیت بر ثانیه می‌پردازد. جالب است بدانید که میانگین سرعت دانلود گوشی‌های تلفن همراه استرالیا در سال 2020 حدود 43 مگابیت بر ثانیه تخمین زده شد و در نتیجه اقدام جدید مدیران بریمبانک می‌تواند انقلاب بزرگی در افزایش سرعت پردازش داده‌های سراسر کشور ایفا کند.

نحوه عملکرد کامیون‌های هوشمند جدید به این صورت خواهد بود که هر هفته در خیابان‌های سراسر شهر حرکت می‌کند و پس از جمع‌آوری داده‌ها در زمان واقعی، آن‌ها را به مرکز پردازش شهر انتقال می‌دهد و جالب اینکه سرعت انتقال اطلاعات بسته به شرایط مختلف شهری، متفاوت خواهد بود. در این میان، آمادگی محیط نیز برای بررسی قابلیت‌های شبکه اینترنت پرسرعت 5G افزایش خواهد یافت، ضمن اینکه توانایی کارکنان شهری برای بهبود خدمات خود به شهروندان بیشتر خواهد شد زیرا به امکانات مجهزتری دسترسی خواهند داشت.

در واقع، پس از پیاده‌سازی پروژه هوشمندسازی ناوگان جمع‌آوری مواد زائد از طریق تکنولوژی‌های 5G و اینترنت اشیا، کارکنان شهر قادر خواهند بود اطلاعات را به طور مستقیم از گوشی‌های تلفن همراه خود دریافت کنند و سپس شواهد مبنی بر عملکرد خود را نیز از همین طریق به مرکز پردازش ارائه دهند.

گزارش‌ها حاکی است که در حال حاضر، حدود 900 کیلومتر از خیابان‌های سراسر شهر بریمبانک تحت نظارت مدیران شهری قرار دارد که هر ساله بین 15 تا 20 میلیون دلار برای رفع مشکلات و حفظ آن‌ها هزینه می‌شود. بنابراین، اقدام جدید نه تنها به بهبود وضعیت زندگی و افزایش امنیت ساکنان کمک زیادی خواهد کرد بلکه در صرفه‌جویی هزینه‌های شهری نیز نقش مهمی به عهده خواهد داشت. از همه مهم‌تر اینکه، مدیران سایر شهرهای استرالیا نیز به پیروی از بریمبانک، بیشترین بهره را از تکنولوژی‌های 5G و اینترنت اشیا برای بهبود مشکلات شهری خواهند گرفت که این امر به سهم خود در صرفه‌جویی میلیاردی برای سراسر کشور نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد.

شناسه خبر 52129