شناسه خبر:52538
1400/11/30 09:42:06

توصیه می‌شود مسئولان و چهره‌های مؤثر اجتماعی در موضع‌گیری‌ها و تحلیل‌های خود اذهان عمومی را برای احتمال عدم دستیابی به توافق آماده کرده و از امیدآفرینی نسبت به آثار توافق در مسائل اقتصادی پرهیز شود.

برخی اخبار که از منابع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به‌دست آمده، نشان می‌دهد آمریکایی‌ها درتلاش هستند تا در مسیر مذاکرات احیای برجام خلل ایجاد کرده و کارشکنی کنند. بر همین اساس باید درنظر گرفت که در طرح موضوع و موضع، الزاماً به نقش مخرب و منفی آمریکا در انحراف روند توافقات اشاره شود و از هرگونه اشاره به تأثیر مواضع ایران در این زمینه خودداری شود.

در این خصوص توصیه می‌شود مسئولان و چهره‌های مؤثر اجتماعی در موضع‌گیری‌ها و تحلیل‌های خود اذهان عمومی را برای احتمال عدم دستیابی به توافق آماده کرده و از امیدآفرینی نسبت به آثار توافق در مسائل اقتصادی پرهیز شود. بدیهی است که عدم توافق تأثیرات مخربی بر بازارهای کشور و اقتصاد ایران برجای خواهد گذاشت و باید برای کاهش آثار روانی آن برنامه‌ریزی کرد.

علاوه‌بر این توصیه می‌شود در یادداشت‌ها و موضع‌گیری‌ها از عباراتی که بار معنایی منفی داشته و نشان‌دهنده توقف کامل مذاکرات بوده، پرهیز شود. در این خصوص عدم استفاده از عباراتی نظیر شکست مذاکرات، بن‌بست، توقف، نقطه پایان و غیره لازم است.

 

  واردات دارو با ارز 4200 و فروش با نرخ آزاد!

یکی از شرکت‌های واردکننده دارو با ارز چهار هزار و 200 تومانی، محصولاتش را با نرخ آزاد در بازار فروخته است.

یک شرکت واردکننده دارو که ارز چهار هزار و 200 تومانی را نیز گرفته، تنها بخشی از آن را تحویل دولت داده و مابقی را در بازار آزاد به فروش گذاشته است.

گفته شده این شرکت یکی از شرکت‌های واردکننده سرم در کشور بوده است که ارز ترجیحی گرفته، اما تنها بخشی از سرم‌های وارداتی خود را در داروخانه‌ها پخش کرده و مابقی را در بازار آزاد به فروش گذاشته است.

نهادهای امنیتی نیز به این موضوع ورود کرده‌اند.

تصمیم جدید درباره سهمیه بنزین هر کد ملی

براساس تصمیمات جدید قرار است به هر کد ملی ماهانه 20 لیتر بنزین تخصیص داده شود.

براساس تصمیمات گرفته‌شده قرار است بنزین سهمیه‌ای به‌ازای هر فرد 20 لیتر تخصیص داده شود. پیش از این درگیری‌هایی بین وزارت نفت و طراحان این طرح ایجاد شده بود که میزان بنزین سهمیه‌ای به‌ازای هر فرد نباید بیش از 15 لیتر باشد.

گفته شده اکنون وزارت نفت به نمایندگی از دولت نیز موافقت خود را برای بنزین سهمیه‌ای 20 لیتری اعلام کرده؛ قرار است درصورت اجرا این بنزین با نرخ آزاد به فروش برسد. با این شرایط قیمت بنزین آزاد به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد، اما قیمت بنزین سهمیه‌ای تغییری نخواهد داشت.

شناسه خبر 52538