شناسه خبر:56381
1401/3/21 09:12:18

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه ایرانی‌ها میزبانان شایسته‌ای برای امام رئوف بودند و احترامی شایسته به مرقد مبارک ایشان روا داشتند گفت: باید در معرفت و امام‌شناسی نیز همین تلاش را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن طاهری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه با تأکید بر لزوم صیانت از بیت‌المال اظهار کرد: کسانی که ظلم می‌کنند، دزدی از بیت‌المال و اجحاف می‌کنند حواسشان باشد پشت پرده اتفاقات می‌افتد و خداوند به وقت خود نتیجه این اقدامات را به آنها نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه تمام دنیا و مسائل آن در ید قدرت خداست و ملاک او هم در ارتباط با انسان‌ها تقواست گفت: باید در مسیر خدای متعال قدم برداریم و برای رضای او کار کنیم.

امام جمعه موقت همدان با تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) افزود: ایرانی‌ها میزبانان شایسته‌ای برای امام رئوف بودند و احترامی شایسته به مرقد مبارک ایشان روا داشتند که باید در معرفت و امام‌شناسی نیز همین تلاش را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حضور امام هشتم در ایران و دفن پیکر مطهر ایشان در این سرزمین مقدرات الهی است تصریح کرد: مأمون به خاطر برخی مسائل ولایتعهدی را با زور به حضرت تحمیل کرد، در نهایت امام ولایتعهدی را به شرطی که در هیچ کاری دخالت نکنند پذیرفتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن طاهری گفت: مأمون به سرعت به نام امام رضا(ع) سکه ضرب کرد، چون ایرانی‌ها شیعه بودند و علویان در حال قیام و خروج بودند مأمون به دنبال خنثی کردن این موارد بود.

وی گفت: وقتی سکه ضرب شده به نام امام رضا(ع) به همه ولایات رسید همه از مأمون تقدیر کردند و امام رضا(ع) تنها به عده‌ای از خواص واقعیت را اعلام کرد چون شرایط آن روز برای بیان مسئله فراهم نبود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه هارون و مأمون می‌دانستند که حق با شیعیان است اما ملک خود را در خطر می‌دیدند، بنابراین آنها را به شهادت رساندند اظهار کرد: عده‌ای نیز هم‌اکنون و در زمان ما گرفتار این مسأله هستند و حقوق نجومی و بیت‌المال آنها را مسخ کرده است و به دین توجهی ندارند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مهم عمل و نام نیک است که از آدمی می‌ماند و غیر از این دیگر نه مهم است و نه ماندگار افزود: افرادی که میلیون‌ها تومان برای خرید قبر صرف می‌کنند بدانند که محل مزار آدمی مهم نیست، بلکه این عمل است که آخرت انسان را رقم می‌زند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن طاهری تصریح کرد: اگر این پول‌ها چاره‌ساز بود که بهشت هم نصیب ثروتمندان می‌شد اما این گونه نیست و بهتر است که هزینه‌های گزاف قبر، سنگ و مراسم آنچنانی را به فقرا اختصاص دهید و رد مظالم پرداخت کنید.

شناسه خبر 56381