شناسه خبر:57082
1401/4/6 08:35:50

سپهرغرب، گروه خبر: بازرسی کل کردستان شناسایی و انسداد گلوگاه‌های فساد به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم اداره کل بازرسی درکردستان اعلام کرد.

عیسی هواسی در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج با عنوان این مطلب که سازمان بازرسی در مسیر تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب حرکت می‌کند، اظهار کرد: اولویت‌ها را روی مسائل کلان گذاشته‌ایم و در راستای رویکردمحوری 30 مسئله کلان استان شناسایی شده و بر اساس اولویت‌ها اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌ها باید فعالیت خود را در تراز انقلاب انجام دهند و ما هم به‌عنوان دستگاه نظارتی، پیشگیری را دنبال می‌کنیم.

رئیس‌کل بازرسی کردستان عنوان کرد: نظارت مردم بر دولت و دولت بر مردم هدف اصلی ماست و در همین راستا سامانه گزارشگران فساد از سال گذشته در کشور آغاز شده و با دو روش ذکر هویت و عدم ذکر هویت گزارش‌های خود را ثبت می‌کنند و نتیجه هم به افراد اعلام می‌شود.

هواسی ضمن اعلام استفاده از بازرسان افتخاری به‌عنوان یکی از برنامه‌های اداره کل بازرسی در استان کردستان، از خبرنگاران برای پیوستن به شبکه بازرسان افتخاری دعوت کرد.

وی اذعان کرد: 464 گزارش فساد توسط افراد ناشناس و 26 فقره گزارش هم با ذکر نام دریافت کرده‌ایم که 14 مورد آن بازرسی شده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری بنا داریم دستگاه‌هایی که عملکرد خوبی دارند و یا داشته‌ باشند به مردم معرفی شوند.

رئیس کل بازرسی کردستان پیگیری تحقق منویات رهبری را از دیگر اولویت‌های سازمان بازرسی عنوان کرد و گفت: در بحث قانون جمعیت تکالیف دستگاه‌ها مشخص و ابلاغ شده و سازمان بازرسی در حال بررسی اجرای این قانون به‌صورت جامع و کامل است.

هواسی اضافه کرد: در راستای تحقق شعار سال نیز کارگروهی در سطح استان با مسئولیت بازرسی کل و عضویت یکی از معاونان استاندار، مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های متولی تشکیل شده و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان احصا و نحوه حمایت از آن‌ها پیگیری می‌شود.

وی از شناسایی گلوگاه‌های فساد به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم اداره کل بازرسی در استان کردستان نام برد و گفت: اگر این گلوگاه‌های فساد شناسایی شوند قطعاً نقش مهمی در پیشگیری از فساد خواهد داشت.

وی در ادامه حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید و اشتغال از طریق نظارت بر وظایف دستگاه‌ها و بانک‌ها را از دیگر اولویت‌های سازمان بازرسی در استان کردستان ذکر کرد.

رئیس کل بازرسی استان کردستان با بیان اینکه برخورد سازمان بازرسی با فساد قاطع خواهد بود، گفت: یک هزار و 500 میلیارد تومان فرار مالیاتی در زمینه حقوق دولتی و موارد دیگر شناسایی شده که بخشی از آن وصول شده و بخشی هم به افراد اعلام شده است.

به گفته هواسی، این مبلغ 20 درصد بیشتر از درآمد مالیاتی در استان کردستان بوده است.

وی با یادآوری اینکه 61 فقره گزارش هشداری و 102 پیشنهاد اصلاحی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده‌ایم.

رئیس کل بازرسی استان کردستان عنوان کرد: مالکیت 300 هکتار اراضی دولتی را پیگیری و تثبیت کرده‌ایم.

هواسی اضافه کرد: یک هزار و 200 فقره معامله به ارزش سه هزار و 500 میلیارد تومان هم بررسی شد که 56 درصد از این معاملات در مرحله اول تجدید شده است.

وی به فعالیت شورای هماهنگی دستگاه نظارتی هم گریزی زد و گفت: مسائل کلان استان توسط این شورا شناسایی و هماهنگی و هم‌افزایی در حوزه نظارت در بین دستگاه‌های متولی این حوزه ایجاد می‌کند.

شناسه خبر 57082