شناسه خبر:57253
1401/4/11 08:14:42
لزوم بهره‌گیری از ایده شرکت‌های دانش‌بنیان

هشدار نسبت به بحران آب در همدان

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در همه بخش‌ها به ویژه بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده منابع آب گفت: به منظور پیشگیری از مشکلات جدی ضرورت دارد به این حوزه توجه داشته باشیم.

محمدعلی محمدی در ستاد اقتصاد دانش‌بنیان شهرستان اظهار کرد: ستاد اقتصاد دانش‌بنیان شهرستان همدان از هفت کمیته تخصصی با 38 دستگاه مشخص تشکیل شده که پارک علم و‌ فناوری دبیری این ستاد را بر عهده دارد و کمیته‌های شهرستان متناظر کمیته‌های استان هستند.

وی با اشاره به دسته‌بندی فهرست کالاها و‌ خدمات دانش‌بنیان در 9 بخش با شرح وظایف مشترک و اختصاصی گفت: در هر کمیته حداقل دو‌ عضو هیئت علمی در کنار سایر اعضا باید حضور داشته باشد و ضمن پیش‌بینی اعضای ثابت به فراخور موضوع مسئولان کمیته‌ها می‌توانند از اعضای دیگر نیز استفاده کنند.

فرماندار شهرستان همدان افزود: این کمیته‌ها شامل کمیته صنعت معدن با مسئولیت اداره پژوهش و فناوری صمت، کمیته کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی با مسئولیت جهاد کشاورزی، کمیته گردشگری، صنایع دستی خلاق و علوم انسانی با مسئولیت میراث فرهنگی، کمیته فناوری اطلاعات و مهارت دانش‌بنیان با مسئولیت اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است.

وی اضافه کرد: کمیته علمی فناوری تحقیقات و ایده‌پردازی با مسئولیت مرکز رشد و نوآوری دانشگاه بوعلی، کمیته سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی با مسئولیت مرکز بهداشت شهرستان و کمیته فرهنگسازی، تبلیغات و اطلاع رسانی با مسئولیت معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری است.

محمدی با اشاره به ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش بهره‌وری یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مهمترین ابزارهای مولد اقتصادی و اشتغالزایی هستند که می‌توانند در رشد و توسعه بخش تولید بسیار موثر باشند.

وی افزود: همدان به عنوان شهر خلاق مطرح شده و از مدیریت شهری انتظار می‌رود در این خصوص ورود جدی‌تری داشته باشد، همچنین باید دید میراث فرهنگی در مباحث گردشگری که از جمله اولویت‌های توسعه ماست چقدر توانسته از فناوری‌های نوین و‌ دانش‌بنیان بهره‌ بگیرد؟

فرماندار همدان با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در همه بخش‌ها به ویژه بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده منابع آب گفت: با توجه به کاهش منابع آب و به منظور پیشگیری از مشکلات جدی و شرایط بحرانی ضرورت دارد به این حوزه توجه جدی داشته باشیم.

وی افزود: سیر همدان ظرفیت دیگری است که ما به خام‌فروشی و استفاده از پودر ترشی و بسیار محدود از آن بسنده کردیم در حالی که بالغ بر 80 نوع فرآورده دارایی، خوراکی و‌ صنعتی از آن به دست می‌آید.

محمدی در پایان فرهنگسازی و ایجاد فضای باز برای بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، ایده‌ها، افکار و بویژه نخبگان را از جمله اهداف مهم پیش روی ستاد اقتصاد دانش‌بنیان شهرستان برشمرد.

شناسه خبر 57253