شناسه خبر:59768
1401/6/16 09:26:32

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان گفت: 350 پروژه آموزشی شامل دو هزار و 148 کلاس درس به همت خیرین مدرسه‌ساز در این استان احداث شده است.

علی فراهانی روز دوشنبه در جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در شهرستان ملایر اظهار کرد: با کمک خیرین 256 هزار متر مربع به فضای آموزشی استان همدان اضافه شده است.
به گفته وی استان همدان دارای 246 خیر مدرسه‌ساز است که تاکنون در اجرای بیش از 900 طرح آموزشی در سطح استان همکاری گسترده‌ای داشتند.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با اشاره به پیشتازی خیرین ملایری در امر مدرسه‌سازی، ادامه داد: ملایر شهر واقفان خیراندیش است و یک‌چهارم خیرین مدرسه‌ساز استان را در خود جای داده است.
مدیر آموزش‌وپرورش ملایر نیز گفت: فراهم کردن شرایط برابر آموزشی و عدالت ترمیمی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است که با نگاه ویژه به نقاط محروم و حاشیه‌ای انجام می‌شود.
مهدی عابدینی‌نیا افزود: برقراری عدالت آموزشی در پرتو سند تحول مردمی و سند بنیادین آموزش‌وپرورش اجرا می‌شود.
وی شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت و تجهیزات اولیه آموزش‌وپرورش را ازجمله وظایف این قرارگاه در شهرستان ملایر عنوان کرد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر ملایر نیز با اشاره به وجود 49 خانه هلال در سطح روستاهای این شهرستان، گفت: این خانه‌های هلال از سال 1398 راه‌اندازی و با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها فعالیت می‌کنند.
منوچهر بداغی افزود: قرار است 38 هزار خانه هلال در سطح کشور ایجاد شود که از این تعداد تاکنون 6 هزار خانه هلال افتتاح شده است.
قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر توسط وزارت آموزش‌وپرورش در دست اجرا است و ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی، افزایش مشارکت اجتماعی- تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه و غیر دولتی، ازجمله اهداف تشکیل قرارگاه جهادی است

شناسه خبر 59768