شناسه خبر:60364
1401/6/30 08:59:25

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد رخ به رخ یک دستگاه سواری پراید با وانت‌پیکان در جاده غار علیصدر، یکی از سرنشینان پراید فوت و دو نفر دیگر به‌شدت زخمی شدند.

سرهنگ «علی فکری» روز سه‌شنبه اظهار کرد: این سانحه ساعت هشت و 30 دقیقه امروز در جاده غار علیصدر حد فاصل میدان بهار تا روستای هارون‌آباد رخ داد.
وی با بیان اینکه علت بروز این سانحه انحراف به چپ سواری پراید بوده است، اضافه کرد: شرکت عمران و مسکن‌سازان نیز به‌علت عمل نکردن به تعهدات در زمینه ایمن‌سازی مسیر، 50 درصد در این سانحه مقصر شناخته شد.
رئیس پلیس راه استان همدان توضیح داد: به دنبال عبور خط ریلی از این مسیر، شرکت عمران و مسکن‌سازان اقدام به ایجاد پُل برای عبور خط راه‌آهن و زیرگذر جهت تردد خودروها کرده، اما ایجاد یک قوس غیر فنی (گرده ماهی) در این جاده منجر به محدودیت دید رانندگان شده است.
سرهنگ فکری ادامه داد: رانندگانی که از سمت روستای هارون‌آباد تردد می‌کنند با عبور از قوس ایجادشده در زیر پُل و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه، خودرویشان به سمت چپ یا راست جاده منحرف شده و احتمال برخورد رخ به رخ وسائط نقلیه افزایش می‌یابد.
وی اظهار کرد: شرکت عمران و مسکن‌سازان باید نسبت به انجام تکلیف قانونی مبنی بر ایمن‌سازی معبر برای تردد خودروهای عبوری در این مسیر اقدام کند، در غیر این صورت طبق تبصره دو ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، درصورت بروز سوانح برای این شرکت حق‌السهم درنظر گرفته می‌شود.

شناسه خبر 60364