شناسه خبر:60534
1401/7/6 09:00:46

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش این شهرستان، حدود 9 هزار بسته معیشتی تهیه و بین خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاغت توزیع شد.

حجت‌الاسلام «ابوذر عباسی» روز دوشنبه اظهار کرد: علاوه‌بر این در طرح شهید سلیمانی نیز دو هزار بسته حمایتی سبد کالا و دو هزار سبد ارزاق هم‌زمان با ایام دهه فجر سال گذشته بین نیازمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌درآمد توزیع شد.
وی افزود: در طرح ضیافت همدلی نیز دو هزار بسته حمایتی در ماه مبارک رمضان به خانواده‌های بی‌بضاعت کمک شد که هزینه هر بسته 700 هزار تومان بود.
حجت‌الاسلام عباسی به اقدامات اثرگذار اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در ایام کرونا اشاره و بیان کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا 120 میلیون تومان و بیش از چهار هزار عدد ماسک به مراکز درمانی این شهرستان کمک و 18 عدد ویلچر به معلولان اهدا شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تجلیل از 137 مدافع سلامت و کادر درمان و 40 خدمه بیمارستان، خدمت‌رسانی به 300 بیمار کرونایی از محل موقوفات شادروان سیدالدوله و توزیع اقلام بهداشتی در بیمارستان امام حسین (ع) و خرید تجهیزات برای این بیمارستان با مبلغ 200 میلیون تومان را از دیگر اقدامات در زمینه مبارزه با کرونا عنوان کرد.
حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: طی سال گذشته از محل نیت واقف، کمک‌هزینه 500 میلیون تومانی به بیماران سخت‌درمان پرداخت و اطعام‌دهی بیش از 60 هزار نیازمند با توزیع غذای گرم در مناطق کمتربرخوردار و روستاهای این شهرستان انجام شد.
وی بیان کرد: در راستای کمک به مدارس و دانش‌آموزان نیازمند، از سال گذشته تاکنون 350 میلیون تومان کمک‌هزینه تجهیز مدارس پرداخت و دو هزار و 300 بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات شادروان سیف‌الدوله با هزینه‌ای بالغ‌بر 700 میلیون تومان به دانش‌آموزان بی‌بضاعت اهدا شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر یادآور شد: علاوه‌بر این به دانش‌آموزان بی‌بضاعت 66 مدرسه این شهرستان 185 میلیون تومان از محل اجرای نیت واقف مساعدت شد.
حجت‌الاسلام عباسی همچنین پخت نان رایگان در مناسبت‌های مختلف و توزیع در نقاط حاشیه شهر و کمتربرخوردار، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و برگزاری مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی را از دیگر اقدامات طی سال گذشته برشمرد و گفت: ملایر یکی از شهرستان‌های سرآمد کشور در حوزه وقف است.
وی با اشاره به فرا رسیدن دهه وقف، به برگزاری 10 برنامه محوری و شاخص در این ایام اشاره و بیان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن در یکی از بقاع متبرکه این شهرستان و راه‌اندازی یک کارگاه خیاطی در منطقه امامزاده‌ عبدالله (ع) با هدف اشتغال‌آفرینی ازجمله این برنامه‌ها است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه، برپایی میز خدمت در اداره، برگزاری جلسات مختلف پاسخگویی به سؤال‌های مردم، برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه و شاخص این شهرستان و استفاده از 15 مبلغ بومی در این زمینه را از دیگر برنامه‌های دهه وقف برشمرد.
حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: در این ایام ضمن دیدار با امام‌جمعه و فرماندار ملایر و بازدید از طرح‌های عمرانی، به بیمارستان‌های امام حسین (ع) و مهر ملایر نیز سرکشی و از کادر درمان تجلیل خواهد شد و همچنین به خانواده‌های معظم شهدا نیز سرکشی می‌شود.

شناسه خبر 60534