شناسه خبر:61148
1401/7/20 09:19:07

سپهرغرب، گروه خبر: بازرس کل استان ایلام گفت: در نیم سال اول سال 1401، یک مدیر کل سابق و دو بازرس به طور دائم از کار اخراج شدند.

مهدی اصلانی گفت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های مهم سازمان بازرسی، پیگیری پرونده تخلفاتی سال‌های گذشته است که تا زمان حکم نهایی از سوی محاکم قضائی توسط بازرسان پیگیری می‌شود.
وی اظهار کرد: در بازه زمانی نیم سال اول 15 نفر شامل سه نفر رییس اداره و هشت نفر کارشناس محکومیت کیفری در دادگاه بدوی و تجدید نظر و چهار نفر رییس اداره و کارشناس (هرکدام دو نفر) نیز حکم جلب کیفرخواست به دادرسی داشتند.
بازرس کل استان ایلام اضافه کرد: یک رییس اداره و یک بازرس تنزل پست و یک بازرس هم بازخرید شدند و دو رئیس اداره هم حکم محرومیت دائمی از انتصاب به پست‌های مهم و حساس را دریافت کردند و یک مدیر کل سابق و دو بازرس هم به طور دائم از کار اخراج شدند.
اصلانی افزود: برای یک مدیرکل، یک معاون، 11 رئیس اداره، دو شهردار و 23 کارشناس حکم اخطار و توبیخ همراه با درج در پرونده کاری صادر شده است؛ حکم اخطار و توبیخ بدون درج در پرونده کاری برای دو معاون، 14 رئیس اداره و 13 کارشناس صادر شد و دو معاون، دو رئیس اداره و پنج کارشناس نیز کسر از حقوق شدند.
وی گفت: همچنین برای 84 نفر از مسئولان که طی سنوات گذشته پیشنهاد تعقیب اداری، انضباطی و انتظامی داشته و تخلفات آن‌ها محرز شده بود، در نیمه نخست امسال احکام قطعی آن‌ها صادر شده است.

شناسه خبر 61148