شناسه خبر:62704
1401/8/28 09:13:42
رئیس‌جمهور در پیامی به‌ همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس در همدان:

راه‌اندازی نهضت ترجمه، الهام‌بخش ارزش‌های متعالی انسانی و اسلامی است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس‌جمهور کشورمان تأکید کرد: راه‌اندازی نهضت ترجمه، آثار ارزشمند مکتوب در حوزه دفاع مقدس و معرفی هنرمندان آن‌ها به جهانیان، می‌تواند الهام‌بخش ارزش‌های متعالی انسانی و اسلامی ازجمله اتکال به خداوند لایزال، استکبارستیزی، آزادی و آزادگی و دفاع از مظلوم برای ملت‌ها باشد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه با صدور پیامی به‌مناسبت برگزاری آیین اختتامیه همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس در همدان مطرح کرد: انقلاب اسلامی ایران در گام دوم به دنبال روایت آرمان‌ها و اندیشه‌های بلند خویش برای جهانیان است و لبیک گفتن به امر رهبر معظم انقلاب اسلامی در راه‌اندازی نهضت ترجمه، اقدامی ارزشمند و درخور قدردانی است.
وی در این پیام که توسط محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم قرائت شد، تصریح کرده است: اینجانب ضمن تشکر از این حرکت ابتکاری، متعهدانه در جهت احیای تفکر و فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت و نشر آثار گران‌بهای دفاع مقدس، باور دارم ترویج این فرهنگ متعالی برای همه آزادی‌خواهان جهان گام بلندی است که می‌تواند نگرشی نو به این صراط نورانی ایجاد کند.
رئیس‌جمهور کشورمان در پیام خود یادآور شده است: راه‌اندازی نهضت ترجمه، آثار ارزشمند مکتوب در حوزه دفاع مقدس و معرفی هنرمندان آن‌ها به جهانیان، می‌تواند الهام‌بخش ارزش‌های متعالی انسانی و اسلامی ازجمله اتکال به خداند لایزال، استکبارستیزی، آزادی و آزادگی و دفاع از مظلوم برای ملت‌ها باشد.
آیت‌الله رئیسی در ادامه پیام خود تأکید کرد: برگزاری این همایش و معرفی و ترجمه آثار فاخر ادبی در حوزه دفاع مقدس به زبان‌های زنده دنیا، نقش جدی در بیداری اسلامی ایفا خواهد کرد؛ چراکه درصورت غفلت از این امر حیاتی، دشمن مجال می‌یابد که مبانی و ارزش‌های دفاع مقدس را تحریف کند.
رئیس‌جمهور از همه مسئولان و برگزارکنندگان این همایش و تفکر جهادی که اقدام مهمی در جهت تبیین و در راستای گام دوم انقلاب است، به‌خصوص بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شورای هماهنگی دفاع مقدس همدان با معرفی سه کتاب ارزشمند «حاج‌جلال»، «من رضا هستم» و «شهید الکرخ» قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با عنایت خاصه خداوند متعال بیشتر از گذشته در ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت گام‌های مؤثرتری برداشته شود.
آیت‌الله رئیسی در سخن پایانی خود تصریح کرد: درود خدا بر مجاهدان راه حق و شهیدان این مسیر نورانی که جاودانه چراغ راه هدایت بشریت شده‌اند.

شناسه خبر 62704