شناسه خبر:63716
1401/9/23 08:41:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی فامنین با بیان اینکه باید موانع بر سر راه جذب تسهیلات ادوات کشاورزی برطرف شود، گفت: اعتبار مرحله نخست تسهیلات خرید ادوات طرح جهش تولید مبلغ 11 هزار و 920 میلیون ریال است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی همدان، منصور خزایی با بیان اینکه از هشت پرونده معرفی‌شده به بانک ملی شعبه فامنین پنج پرونده به مبلغ پنج هزار میلیون ریال جذب شده است، تصریح کرد: این تسهیلات به دو دستگاه سمپاش، دو دستگاه عمیق‌کار کشت مستقیم و یک دستگاه ریزدانه‌کار پرداخت شده است.
وی همچنین به ابلاغ سهمیه مرحله دوم تسهیلات خرید ادوات طرح جهش تولید به مبلغ چهار هزار و 700 میلیون ریال نیز اشاره کرد و افزود: متقاضیان شناسایی شده‌اند و در مرحله تکمیل پرونده برای ارسال به بانک ملی هستند.
خزایی تصریح کرد: باید موانعی که بر سر راه جذب تسهیلات ادوات کشاورزی وجود دارد برطرف شود، چراکه یکی از مهم‌ترین عوامل بالا بردن بهره‌وری در تولید محصولات زراعی و پایداری در تولید، استفاده از ادوات مناسب کشاورزی است و این می‌طلبد که اعتبارات مربوط به مکانیزاسیون مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.
وی در خاتمه افزود: طرح جهش تولید در دیم‌زارها، از برنامه‌های در دست اقدام این مدیریت به‌منظور ارتقای بهره‌وری در دیم‌زارها و کمک به اقتصاد کشاورزی منطقه است که با جدیت و اهتمام لازم دنبال می‌شود.

شناسه خبر 63716