شناسه خبر:65150
1401/11/1 12:07:50

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نقش عالمان دینی استان کردستان را به‌عنوان طلایه‌داران سنگر عبودیت، دعوت‌کنندگان مردم به وحدت، اخوت و برادری دانست و گفت: این فداکاران با بصیرت و مجاهدان، همواره خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان بوده‌ و هستند.

ماموستا فایق رستمی روز پنجشنبه در همایش بزرگ استانی علما و روحانیون اهل سنت با موضوع «حاکمیت اسلامی، روحانیت و انتظارات» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان حادثه 28 دی ماه سنندج، روحانیون شیعه و سنی این دیار را مدافعان نظام دانست و اظهار کرد: تقدیم 54 روحانی شهید در راه انقلاب، خود بیانگر عمق وفاداری عالمان دینی این خطه به نظام اسلامی است.
امام جمعه سنندج با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: این عزیزان مدافع امنیت مردم و فداکاران با بصیرت، هیچ‌گاه اجازه نداده‌اند که دشمنانی که همواره برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه کشور و استان نقشه می‌کشند، به اهداف شوم‌شان برسند.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی هیچ‌گاه نمی‌خواهند کشورهای اسلامی هم‌چون ایران که دارای منابع خدادادی و معادنی بسیار غنی است، پیشرفت کنند، تصریح کرد: توطئه دشمن در حوزه‌های مختلف نظامی، اقتصادی و...، عامل بروز جنگ و عقب ماندگی و غارت سرمایه‌های کشورهای اسلامی نظیر عراق، افغانستان، سوریه، لیبی و دیگر کشورها بوده و کشور ایران از لحاظ منابع، معادن، مناطق گردشگری، فارغ‌التحصیلان و ظرفیت‌‌‌های بخش‌های مختلف در دنیا بی نظیر است.
ماموستا رستمی با اشاره به ضرورت کنترل تورم و گرانی، بر رسیدگی دولت به امنیت معیشتی مردم و ایجاد شغل برای جوانان فارغ‌التحصیل تأکید کرد و بیان کرد: متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها قدرت خرید ندارند و از فاصله طبقاتی نگران‌‌ هستند و بنا بر فرمایش حضرت علی (ع) رفع دغدغه‌‌های مردم در حوزه‌‌های مختلف برعهده حاکمان است و برای رفع مشکلات موجود باید چاره اندیشی شود.
وی با تأکید بر اینکه دولت باید شش موضوع امنیت کشور، امنیت اقتصادی، امنیت معیشتی مردم و امنیت سلامتی جامعه، امنیت مسکن و احداث کارخانجات در استان را اولویت قرار دهد، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه نظام اسلامی ایران مبتنی بر چهار رکن رکین دین، یعنی مشورت، مطالبات، عدالت و توسعه می‌باشد، ضروری است خدمت به جامعه در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.
امام جمعه سنندج بر ضرورت جهاد تبیین و روشنگری و بازگویی دستاوردهای انقلاب برای جوانان تأکید کرد و یادآور شد: باید مشکلات و از سویی موفقیت‌ها و دست آوردهای نظام در تمامی عرصه‌ها خصوصا دوران جنگ تحمیلی، برای نسل جوان بازگو شود.
وی ادامه داد: نظام نوپای جمهوری اسلامی در زمان جنگ تحمیلی در برابر 37 کشور دنیا با دست خالی و ایمان راسخ، اعتقاد جاذب، صبوریت قاطع، استقامت پایدار، شجاعت دلیرانه، وحدت و اتحاد و یکدلی، محبت کیان و مملکت، روحیه شهادت طلبی و اخلاق‌مداری به پیروزی رسیدند.
ماموستا رستمی تصریح کرد: تلاش برای توسعه کشور، رونق تولید، به کارگرفتن همه توان، استفاده از دانش نخبگان، رسیدگی به مشکلات جوانان و حمایت از قشر محرومان، تهیه سرپناه برای بی‌سرپناهان، ایجاد کارخانجات تولیدی در مناطق کمتر توسعه یافته، توسعه اماکن گردشگری، سازماندهی دستگاه‌‌های دولتی برای خدمت رسانی به مردم منطقه و... از مصداق‌های جهاد تببین است و اجرای عدالت در همه زمینه‌ها باید در دستور کار دولت قرار گیرد، همان‌طور که مبنای نظام اسلامی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت به‌کارگیری افراد لایق، نیروهای توانمند و متخصص در مسئولیت‌ها و استفاده از ظرفیت عالمان دینی در دادگاه‌ها و ارزش دادن به پول ملی تأکید کرد و ابراز داشت: جهاد تبیین به این معناست که در همه حوزه‌ها خودمان پیش‌قدم باشیم و منتظر حمایت دیگر دولت‌ها و دشمن نباشیم، چرا که بدخواهان دنبال غارت سرمایه‌های غنی ما بوده و قصد دارند که ما مصرف‌کننده باشیم و نه تولیدکننده.
وی 28 دی‌ماه را سالروز جنایت دشمنان دانست و تأکید کرد: زمانی‌که 180 هزار نفر کُرد به دست رژیم بعث انفال شدند، حامیان مدافع حقوق بشر کجا بودند؟ آیا یک‌بار حمایت کردند؟ آیا شاهد صدور بیانیه از سوی سازمان ملل و دیگر مجامع بین‌المللی بودیم؟
ماموستا رستمی با اشاره به اینکه زمانی که دشمنان چندین منطقه کُردنشین ایران و عراق را بمباران شیمیایی کرد و پنج هزار نفر از مردم این مناطق در یک روز مجروح شدند، مدافعان و محکوم کنندگان به‌نام کُرد کجا بودند؟ یادآور شد: علما بعد از پیامبران الهی و یارانشان بیشترین نقش را در تبیین مسائل دینی، مادی، معنوی، اخروی، امر به معروف و نهی از منکر ایفا کرده‌اند و این قشر رسالت بسیار سنگینی بر عهده داشته که امیدواریم به‌عنوان محور آشنایی با دین خدا، ایجاد اخوت و وحدت بین مؤمنان وظایف خود را به‌نحو احسن انجام دهند.
وی افزود: علما باید با درایت و عقلانیت مردم را به نیکی دعوت کنند و ضروری است با کلام و سخنان شیرین مردم را با خود همراه نمایند.
امام جمعه سنندج در پایان گفت: امروز مساله امنیت و فداکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) موضوع مهمی است که شایسته تقدیر و تشکر بوده و مردم خواهان توسعه امنیت هستند تا جامعه رو به توسعه، رونق تولید، عمران، آبادانی، شرف و عزت حرکت کند و در فضای نا امن جامعه، جلوی پیشرفت کشور را می‌گیرد و کرامت و عزت و نوامیس مردم را به خطر می‌اندازد.
  مردم کردستان بسیارطعم تلخ محرومیت ناشی از ناامنی را چشیده‌اند
استاندار کردستان با بیان این نکته که دشمن با استفاده و به کارگیری انواع ابزارها، خصوصا در عرصه رسانه، سعی در تزریق امید به معدود فریب‌خوردگان خود در داخل کشور است، اظهار کرد: مردم کردستان بیشتر از سایر مناطق کشور، طعم تلخ محرومیت ناشی از ناامنی را چشیده‌اند و دشمنی و ایجاد نا امنی و ضریب دادن به نا امنی در رسانه‌ها، باعث شده تا درکردستان از رسیدن به جایگاه متناسب با شان و ظرفیت خود باز بماند.
اسماعیل زارعی‌کوشا، ضمن گرامیداشت و تبیین جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: نقش روحانیت در شکل گیری و ادامه حیات انقلاب اسلامی نقشی بسیار برجسته و بی بدیل بوده و هست و در استان کردستان این موضوع، برجستگی خاصی دارد و نقش علما و روحانیون استان کردستان همواره در موضوعاتی هم‌چون بیداری اسلامی، وحدت اسلامی، انسجام و برادری، مقابله با معاندان و دشمنان نقش آفرین بوده‌اند و در این مسیر، با تقدیم بیش از 50 شهید، هم‌چون شهید ملاحیدر فهیم، شهید شیخ الاسلام و شهید برهان عالی، سند افتخار روحانیت اهل سنت رقم خورد.
وی ادامه داد: در فتنه و جنگ ترکیبی اخیر، یکی از نقاط هدف و تمرکز حمله و تخریب دشمن، جامعه وزین روحانیت بود و وظیفه خودم می‌دانم که از روحانیت معزز کردستان که شجاعانه و آن‌گونه که پیامبر اکرم (ص) نقش روحانیت را تبیین فرموده‌اند، عمل کردند و بدون بیم و هراس از تخریب‌ها و تهدید‌ها و توهین ها، به روشنگری پرداختند، تقدیر و تشکر کنم.
زارعی کوشا ادامه داد: ما به عنوان فرزندان ملت و نمایندگان دولت انقلابی، از هر مانعی که در مسیر توسعه و پیشرفت استان کردستان باشد، عبور خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد در مسیری که با نگاه ویژه دولت به کردستان ترسیم شده است، دچار کندی شود.
وی دو سفر رییس جمهور به کردستان را نشانه توجه ویژه دولت به این استان عنوان کرد و افزود: کردستان بیشترین مصوبات عمرانی و اقتصادی را در سفرهای استانی رییس جمهوری داشت و سهم این استان هم‌تراز با استان‌های بزرگ و توسعه یافته کشور بود و 2.5 بررابر استان‌های همجوار مصوبه و جذب اعتبار داشتیم.
زارعی کوشا به تصویب بیش از 17 هزار میلیار تومان پروژه عمرانی اشاره کرد و عنوان داشت: در این دو سفر بیش از 25 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای توسعه اقتصادی استان جذب شد و اخیرا ظرفیتی فراهم شد تا 3 هزار میلیارد تومان به مصوبات سفر اضافه و این مهم یعنی زمینه‌سازی برای جهش در شاخص‌‌های عمرانی و اقتصادی استان کردستان است.
وی تحقق پروژه آبرسانی به سنندج در مدت هشت ماه و با اعتبار 850 میلیارد تومان را نمونه کار جهادی این دولت عنوان کرد و افزود: منطقه آزاد تجاری مریوان و بانه اولین منطقه‌ در میان هفت منطقه جدید است که اساسنامه آن در دولت تصویب شد و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت و این مژده‌ای است برای آینده روشن اقتصاد استان و تا کنون 50 سرمایه گذار مطرح خارجی، متقاضی سرمایه گذاری در منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان هستند که اشتغال، توسعه اقتصادی، بهبود معیشت و ثروت را برای استان به همراه دارد.
وی از سفر مقام معظم رهبری به کردستان به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ استان نام برد و افزود: این سفر برکات عمرانی، اقتصادی و توسعه‌ای زیادی را برای استان به همراه داشت و برداشتن نگاه امنیتی از کردستان و جایگزینی نگاه فرهنگی توسط معظم له، بزرگترین دست‌آورد و برکت این سفر تاریخی بود.
این مقام مسئول با بیان اینکه مردم کردستان، دلسوزان خود را به خوبی می‌شناسند، افزود: مردمان فهیم و آگاه این خطه، قدر نعمت امنیت را به خوبی می‌دانند و با شناخت درستی که از دشمن دارند، شاهد آن بودیم که در اغتشاشات اخیر، استان ما متحمل کمترین آسیب‌ و خسارت شد و از دیگر سو، کمترین همراهی با معاندین در این خطه اتفاق افتاد.
وی شهید سردار سلیمانی را پرچمدار دفاع و حمایت از مردم کُرد در تنگنای محاصره و سقوط اربیل عنوان کرد و افزود: مدافع برادران و خواهران کُرد ما این شهید والامقام و یارانش بودند و نه سرسپردگان به اسراییل و آمریکا و مردم کردستان هوشیارانه، میان دوست و دشمن تفکیک قائل می‌شوند.
استاندار کردستان مردم کردستان را مردمی که همواره در طول تاریخ مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند، عنوان کرد و افزود: امروز و در جمهوری اسلامی ایران، کردستان؛ استانی فرهنگی و سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ خوانده می‌شود.
  عزت کنونی ملت ایران در سایه ایستادگی در مقابل استکبار جهانی به دست آمده است
امام جمعه موقت بانه ماموستا کریمی نیز در این جلسه گفت: عزت کنونی ملت ایران در سایه ایستادگی در مقابل استکبار جهانی به دست آمده است، و در این مسیر ملت ایران از قرآن و سنت پیامبر (ص)و ائمه اطهار (ع) تبعیت می‌کنیم،
ماموستا جمال کریمی با استناد به آیه 103 آل عمران به اهمیت وحدت در امت اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند: تفرقه از شیطان و وحدت کلمه از رحمان است، همچنین رهبر معظم انقلاب فرمودند: عامل حفظ ملت، امید و وحدت ملی است، هر که به اتحاد ملت خدشعه وارد کند برای دشمن کار کرده است.
ماموستا کریمی تصریح کرد: عزت کنونی ملت در سایه ایستادگی در مقابل استکبار جهانی به دست آمده است، و در این مسیر ملت ایران از قرآن و سنت پیامبر (ص)و ائمه اطهار (ع) تبعیت می‌کنیم، خداوند ما را ارشاد می‌فرماید: « فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا» پس تو هرگز تابع کافران مباش و با آنها سخت جهاد و کارزار کن.
امام جمعه موقت بانه بیان کرد: رهبر انقلاب در تفسیر این آیه می‌فرماید: جهاد کبیر اطاعت نکردن از کفار است، کسانی که اطاعت کردند و پناه بردن به کفار را ترویج می‌دهند، خائن هستند و خداوند هیچ گاه برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلّط باز نخواهد نمود.
این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: مردم ما هوشیارند، قضایا و اغتشاشات اخیر استکبار، برای ملت ایران بخصوص مردم استان کردستان کاملا روشن است همه می‌دانند دشمن چه دسیسه و تاکتیکی داشت، اما باید به فرمایش مقام معظم رهبری مغرور نشویم که این اغتشاش و دسیسه دشمن تمام شده است.
وی تأکید کرد: دشمنان این نظام اسلامی و امنیت بدانند به مرور زمان خسارت‌های وارد شده به این ملت و بیت المال و خون‌هایی که به ناحق ریخته شد را حتما از دشمنان خواهیم گرفت.
وی در خطاب به ماموستاها و علمای کردستان متذکر شد: ما در ایران اسلامی برادر و برابر هستیم، دشمنان می‌خواهند از تاکتیک تفرقه، به صفوف واحد ما نفوذ کرده و در بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کنند، اما این ملت هوشیار است و با تدابیر رهبر معظم انقلاب به هیچ عنوان اجازه تفرقه به دشمنان و ایادی استکبار نخواهد داد.
امام جمعه موقت بانه افزود: ماموستایان مواظب باشید که تریبونی که در اختیار دارید محل تلاوت قرآن و جایگاه رسول خدا (ص) است و سوژه دشمن نشوند، دشمنان از تربیون مساجد ما سوء استفاده کرده‌ و در چنین شرایطی ما باید بیانگر واقعیت‌ها باشیم، بصیرت داشته باشیم و مردم را نسبت به فتنه‌های دشمن آگاه و هوشیار نماییم.
ماموستا کریمی در پایان اظهار کرد: مسئولین ما از علماء و ماموستایان حمایت کنند تا دشمنان نتوانند از موقعیت‌‌های پیش آمده سوء استفاده کنند.
  خط قرمز روحانیون کردستان نظام اسلامی است
امام جمعه مریوان عنوان کرد: روحانیون استان کردستان علیرغم محرومیت، خط قرمزشان نظام اسلامی است و هیچ گاه اجازه اهانت به مقدسات اسلام و انقلاب نداده‌اند و سینه ما برای شهادت و دفاع از انقلاب سپر است.
ماموستا مصطفی شیرزادی تقوا و عدالت را دو عنصر مهم برای تحقق خلیفه الله بودن انسان عنوان کرد که به وسیله یکدیگر ظهور و تجلی می‌‌یابند و اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) که سرآمد تمام مخلوقات و انسان‌هاست، همواره معتقد بودند عدل و علم بدون تقوا معنی پیدا نمی‌کنند و این عناصر، مفاهیمی اساسی هستند که بر پایه آنها سیاست‌های اجرایی الهی و حکومت اسلامی تدوین می‌شود، سیاست‌هایی که در راستای اجرای فرامین الهی و مدد زندگی و قوام جامعه بشریت است.
وی افزود: جامعه انسانی از ابعاد مختلف و ویژگی‌‌های اخلاقی و روحی خاص و نیاز‌‌های گوناگون تشکیل شده است، روشن است که در زندگی اجتماعی برخورد افراد و منافع و سلیقه‌ها اتفاق می‌افتد، لذا در این برخوردها است که باید عدالت با مفهوم اجتماعی آن به نیکوترین شکل رعایت شود، تا افراد جامعه با آرامش، اعتماد و علاقمندی به یکدیگر، مسیر رشد و تعالی را طی کنند.
ماموستا شیرزادی یادآور شد: امام علی (ع) در نامه 46 به یکی از والیان فرمود: در برابر مردم فروتن و با آنها گشاده رو و ملایم و با مساوات حتی در گردش چشم، نگاه، اشاره و سلام رفتار کن تا بزرگان و صاحب نفوذان در تخریب تو طمع نکنند و ناتوانان از عدالت تو نا امید نشوند.
وی تصریح کرد: ماموستاهای منطقه همواره از ابتدای تا انتهای زندگی، همراه مردم هستند و هیچ‌گاه تبلیغات دینی را در منابر، محراب‌ها و کوچه و خیابان را ترک نکرده‌اند، این ملت غیوری که ما داریم پرورده دست علماء هستند و می‌بینید در میدان سیاست، بارها و بارها سیاستمداران جبهه استکبار جهانی را به زانو درآورده‌اند و این تفکر و بصیرت مردم را می‌رساند.
امام جمعه مریوان ادامه داد: در اوایل انقلاب این مردم و در راس آنان ماموستاها بودند که با جانفشانی و ایثار و نائل شدن به درجه رفیع شهادت و جانبازی، زحمات زیادی را برای تحقق نظام اسلامی متحمل شدند، اما اکنون همین قشر نجیب از جامعه، متاسفانه از برخی از امکانات رفاهی محرومند.
وی افزود: برخی از ادارات استان دخالت ناموزونی در امور روحانیون دارند، نظارت مورد تایید همه ماست اما دخالت ناموزون گره در کار می‌اندازد، متاسفانه دخالت در امور روحانیون در استان بسیار زیاد است و برخی از ماموستاها از منبر و محراب کاملا ترد شده‌اند و شایسته است با عفو و رافت اسلامی آنان را به جامعه برگردانیم؛ چرا که آغوش نظام برای بازگشت ضد انقلاب هم باز است تا چه رسد به روحانیون.
   علما و روحانیون اهل سنت کردستان اقدام توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو را محکوم کردند
در بخشی از این بیانیه آمده است؛ این اقدام نسبت به یک عالم دینی که رهبریت دینی و سیاسی یک کشور مسلمان را به‌عهده دارد، بهای سنگین و رسوایی بزرگ را در بین ملت‌های بیدار در پی دارد؛ لذا ما جامعه دینی اهل سنت و روحانیون و مبلغان راستین مکتب پیامبر رحمت(ص) با فریاد رسا و ندایی به حق اعلام می‌داریم...
قطعنامه محکومیت اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت اسلام و مرجعیت دینی که توسط ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان قرائت شد، به شرح ذیل است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ
کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل ( با طعن و تمسخر )خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل کرده و محفوظ خواهد داشت.
هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ
اوست خدایی که رسولش (محمّد مصطفی صلّی اللّه علیه و آله و صحبه و سلم)را به هدایت خلق و ابلاغ دین حق فرستاد تا آن را هر چند مشرکان خوش ندارند بر همه ادیان عالم غالب گرداند.
پیامبر رحمت و مهربانی( ص ) و باور‌های مسلمانان پایانی ندارد، خصوصا در اهانت اخیر که مرجعیت دینی را هدف قرار داده­ اند و با این اقدام منفعلانه عمق فروپاشی اخلاق را در کشوری که تأتر ادعایی مهد حقوق بشر بودن خود را بنمایش گذاشتند.
این حرکت شنیع نه تنها با اصل آزادی بیان قابل توجیه نیست؛ بلکه هتک حرمت شخصیتها و ملت‌ها و نفرت افکنی، از مصادیق بارز نقض حقوق بشر در سرزمین مدعی حقوق بشر می‌باشد. حرکت توهین آمیز مسبوق به سابقه نشریه فرانسوی بیانگر چهره فریب کارانه فرهنگ ریا و تزویر غربی است.
فرانسه با قدمت طولانی در دولت داری متاسفانه آلت دست معدود رهبران تاثیر پذیر از سازمان جهانی یهود و رژیم غاصب اسرائیل گردیده تا جایی که آقای "روژه گارودی" اندیشمند برجسته و آزاد اندیش خود را بخاطر افشای چهره هلوکاست و رسوانمودن اسراییل در سرزمین مهد قانون محاکمه کرد؛ کاش رهبران هتاک فرانسوی جزئی از شناخت جناب "هنری کُربَن" فیلسوف و اسلام شناس فرانسوی را از ایران درک می‌کردند؛" کربن" معتقد بود ایران یک ملت و یک امپراطوری نبود بلکه کانون معنویت و تاریخ ادیان است. آری این ایران است در آئینه فرانسه که مع الاسف با اقدامات نابخردانه خود موجب برانگیزاندن موج ضد فرانسوی علیه روح فرهنگ و تمدن فرانسه در بین مسلمانان شده اند.
این اقدام نسبت به یک عالم دینی که رهبریت دینی و سیاسی یک کشور مسلمان را بعهده دارد، بهای سنگین و رسوایی بزرگ را در بین ملتهای بیدار در پی دارد؛ لذا ما جامعه دینی اهل سنت و روحانیون و مبلغان راستین مکتب پیامبر رحمت(ص) با فریاد رسا و ندایی به حق اعلام می‌داریم.
1. ما روحانیون اهل سنت به عنوان اعضای پیکره امت اسلامی،انقلاب اسلامی را به عنوان یک حرکت اسلامی ضد استعماری و استکباری دانسته که موجب وحدت میان مسلمانان بوده و دفاع از مظلوم در مقابل ظلم و جور را خط مشی خود قرار داده و می‌کوشد تا پرچم اسلام ناب محمدی(ص) را در سراسر عالم بر افراشته دارد و اعلام می‌داریم این انقلاب متعلق به همه مسلمانان بوده و هر گونه تلاش در جهت ضربه زدن به این انقلاب را محکوم می‌کنیم.
2. از همه علمای جهان اسلام که پیشگامان ترویج دین مبین اسلام هستند می‌خواهیم، تا در جهت حفظ وحدت امت اسلامی در مقابل جریان استکبار با نگاه عمیق و دقیق خود چهره واقعی آنان را برای مردم روشن ساخته زیرا دشمنی با جمهوری اسلامی و رهبری آن بهانه است و دشمنی آنها با اصل اسلام و مسلمانی است، که ما این دشمنی را محکوم می‌کنیم.
3. تلاش در جهت اهانت به آیت الله العظمی خامنه‌ای نشان از تضاد بین گفتار، منش، فکر و زندگی ایشان با اصول و مبانی فکری جریان استکبار است و کشوری که دشمنی خود را با اسلام و پیامبر اسلام(ص) را به اوج خود رسانده و زنجیره اقدامات اسلام ستیزی غرب را کامل کرده است را محکوم می‌کنیم.
4. از همه نهادهای بین‌المللی و کشورهایی که برای کوچکترین اتفاقی که به نفعشان نباشد بانک و فریاد حقوق بشر راه می‌اندازند اعلام می‌داریم، روح آزادی اقتضا می‌کند تا در مقابل اهانت به شخصیت‌های اسلامی که موجب دل آزرده شدن جمع زیادی از مردم مسلمان در گوشه و کنار جهان شده و منجر به ایجاد دشمنی در جهان می‌گردد را متوقف و با عوامل این اقدام برخورد بازدارنده شود.
والسلام علی عبادالله الصالحین

شناسه خبر 65150