شناسه خبر:66935
1401/12/16 09:08:17

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: در دولت سیزدهم توجه و رویکرد به مسائل زیست‌محیطی بوده و درخت‌کاری یک امر مورد تأکید رئیس‌جمهور است.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز دوشنبه هم‌زمان با 15 اسفند روز درخت‌کاری هنگام کاشت یک نهال در محوطه استانداری همدان بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی باید یک میلیارد اصله درخت در کشور کاشته شود و اقدام نمادین امروز طلیعه و آغازی برای این حرکت بزرگ است. وی ابراز امیدواری کرد: با کاشت درخت و نهادینه شدن این فرهنگ بتوان محیط زندگی سالم، عاری از آلودگی‌ها، مواد آلاینده و مضر به ارمغان آورد.
استاندار همدان با بیان اینکه کاشت درخت موجب تلطیف فضا می‌شود، تأکید کرد: ترویج فرهنگ کاشت درخت و مراقبت و حراست از آن‌ها به فرزندان و آیندگان جامعه ضروری است.
قاسمی‌فرزاد گفت: مهم‌تر از کاشت نهال، پیشگیری از بروز خسارت و آسیب زدن به درختان به‌ویژه هنگام حضور در طبیعت است و باید توجه داشت که درختان نیز موجوداتی دارای حق حیات هستند.
وی افزود: با توجه به نام‌گذاری 15 اسفندماه به‌عنوان روز درخت‌کاری، در این راستا بنا به سنت حسنه پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع) و بزرگان، درخت مثمری در محوطه استانداری همدان غرس شد.

شناسه خبر 66935