شناسه خبر:67772
1402/1/24 09:21:48
آب منطقه‌ای همدان نسبت به اتراق مردم در کنار رودخانه‌ها هشدار داد

مردم از اتراق در کنار رودخانه‌های استان همدان پرهیز کنند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: ساکنان و مسافران این استان به‌ویژه در مناطق جنوبی و غربی استان، تا روز جمعه 25 فروردین‌ماه از اتراق در کنار رودخانه‌ها، مسیل‌ها، حاشیه سدها و دیگر تأسیسات آبی خودداری کنند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، محمد ضروری افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گذر متناوب امواج ناپایدار از چهارشنبه تا جمعه، وقوع رگبار، باران و رعدوبرق در مناطق جنوبی و غربی استان و بارش لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود و احتمال بروز آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب وجود دارد.
وی اظهار کرد: مردم از اتراق در منطقه‌های پُرخطر و همچنین از چرای دام در این مناطق خودداری کنند.
ضروری تأکید کرد: وزش باد نیز می‌تواند مشکلاتی را برای ساکنان و گردشگران ایجاد کند و احتمال خطر نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: سدهای هشت‌گانه استان همدان ازنظر پایداری و کنترل سیلاب‌های احتمالی وضعیت مطلوبی دارند، اما احتمال طغیان رودخانه‌ها به‌دلیل بارش‌ها وجود داشته و تقاضای ما از مردم این است که از اتراق و تردد در اطراف رودخانه‌ها به‌جد خودداری کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تصریح کرد: تقاضای ما از شهروندان این است که از هرگونه تردد، استقرار در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دریاچه سدها و کانال‌های آبیاری خودداری کرده و به تابلوهای هشدار عدم ورود و شنا که توسط این شرکت نصب شده است، توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی با بیان اینکه با توجه به ماهیت فصل بهار هر لحظه امکان بارش‌های رگباری و بروز سیلاب شدید در رودخانه‌ها وجود دارد، گفت: هرچند که ظرفیت ذخیره آب در سدهای همدان وجود دارد، اما کم‌توجهی و بی‌احتیاطی شهروندان به هشدارها ممکن است خسارات و حوادث ناگوار برای مردم داشته باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار کرد: با توجه به وقوع رعدوبرق، مردم در مناطق مناسب پناه بگیرند تا مورد اصابت رعدوبرق قرار نگیرند.
ضروری بیان کرد: نیروهای شرکت آب منطقه‌ای درحال آماده‌باش هستند و درصورت کسب اطلاع در سریع‌ترین زمان ممکن به محل وقوع حوادث احتمالی برای تأسیسات آبی اعزام می‌شوند.

شناسه خبر 67772