شناسه خبر:67882
1402/1/27 07:45:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: رتبه دوم شاخص اهدای خون کشور طی سال گذشته با همکاری و مشارکت مردم به استان ایلام رسید.

لیلی عاصم‌آبادی روز شنبه اظهار کرد: پایگاه انتقال خون استان سال گذشته توانست جوابگوی 100 درصدی نیاز خونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان ایلام باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 21 هزار و 635 نفر از مردم استان برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند، افزود: از این میزان مراجعه تعداد 18 هزار و 171 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون ایلام یادآور شد: از تعداد مراجعات به پایگاه‌های انتقال خون استان طی سال گذشته تعداد چهار هزار و 54 نفر اهدا اولی بودند، پنج هزار و 621 نفر باسابقه و هشت هزار و 496 نفر نیز اهدا کننده مستمر بودند.

عاصم‌آبادی به اهدای خون یک هزار و 196 نفر از زنان در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: اهدای خون زنان و مادران یکی از مهم‌ترین شاخص‌های فرهنگ سازی اهدای خون در بین خانواده هاست.

وی ادامه داد: در سه ماهه پایانی سال گذشته پویش چتر سرخ زندگی در تمامی پایگاه‌های انتقال خون سراسر کشور برگزار شد که در اجرای این پویش مشارکت بیش از 20 دستگاه اجرایی استان رخ داد.

مدیرکل انتقال خون ایلام به رشد 26 درصدی مراجعه برای خونگیری و 25 درصدی خونگیری در ایلام در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: احداث پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های ایوان و دهلران یکی دیگر از برنامه‌های مهم و ضروری سال گذشته بود که با پیگیری‌های صورت گرفته دو قطعه زمین در این شهرستان‌ها برای احداث پایگاه ثابت خونگیری تأمین و در ایام دهه مبارک فجر سال گذشته کلنگ‌زنی شده و در مرحله برگزاری مناقصه و آغاز مراحل احداث است.

عاصم‌آبادی با تأکید بر اینکه نیاز به خون همیشگی است، از مردم استان ایلام خواست: در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون با اهدای خون خود یاریگر بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی باشند.

شناسه خبر 67882