شناسه خبر:68086
1402/1/31 09:10:51

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان رزن از افتتاح پست برق 63 مگاواتی رزن تا پایان خردادماه 1402 خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار اظهار کرد: در رابطه با برق شهرک صنعتی و برق کل شهرستان دارای مشکل بودیم که با پیگیری لازم قول داده شده یک پست 63 مگاواتی برای شهرستان ایجاد شود که این پست برق تا پایان خردادماه سال 1402 افتتاح می‌شود؛ ضمن اینکه این طرح از محل سفر هم دارای اعتبار است.

وی در ادامه با اشاره به ورود جدی به حوزه توسعه گلخانه‌های سطح شهرستان در طول یک سال گذشته، مطرح کرد: قصد داریم تا انتهای دولت اگر بانک‌ها به تعهد خود به‌خوبی عمل کنند، سطح گلخانه‌های این شهرستان به 200 هکتار افزایش یابد.

غفاری‌آثار تصریح کرد: با افزایش این میزان گلخانه در شهرستان تا پایان دولت سیزدهم براساس پیش‌بینی‌ها برای یک‌هزار و 200 نفر اشتغال مستقیم در حوزه گلخانه‌های شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن در چندسال گذشته تنها دارای 22 هکتار گلخانه بود که با تأکید استاندار برای ورود جدی به حوزه توسعه گلخانه‌ها 11 هکتار به سطح گلخانه‌های شهرستان اضافه شد، افزود: برای توسعه هرچه بیشتر سطح گلخانه‌های شهرستان پروانه 42 هکتار گلخانه دیگر نیز دریافت شده و منتظر ابلاغ تسهیلات تبصره 18 بوده و 91 هکتار هم درحال پیگیری برای دریافت پروانه تأسیس است.

فرماندار رزن در ادامه در رابطه با حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرستان بیان کرد: در این رابطه سال گذشته یک پروژه با عنوان «رزن، دوستدار خانواده» را تعریف کردیم که این پروژه حول محور تنظیم جمعیت و فرزندآوری بوده و موارد آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد و خودکشی نیز در آن دیده شده است.

وی با بیان اینکه به‌عنوان آزمونه (پایلوت) این پروژه در شهرستان درحال اجرا است، یادآور شد: 80 نقطه روستایی و 20 نقطه شهری را در این طرح درنظر گرفته‌ایم و 10 روحانی و تعدادی از اساتید مرتبط با تجربه در اجرای این طرح شرکت و همکاری دارند و قرار است بعد از اجرا شدن طرح و مثبت بودن نتیجه، طرح فوق استانی و کشوری شود؛ ضمن اینکه از اعتبارات سفر نیز برای این طرح فرهنگی اجتماعی پنج میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

شناسه خبر 68086