شناسه خبر:68090
1402/1/31 09:20:08

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: یکی از برکات سفر رئیس‌جمهور به این استان اختصاص 700 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اتمام پروژه ایستگاه راه‌آهن همدان بود که تاکنون 300 میلیارد ریال از این میزان تخصیص یافته است.

فرزاد تیموری روز چهارشنبه پس از بازدید از وضعیت ایستگاه راه‌آهن همدان در کارگروه حقوق عامه با محوریت رفع مشکلات راه‌آهن غرب کشور افزود: آنچه برای مسیر دسترسی به راه‌آهن همدان درنظر گرفته شده، ساخت جاده‌ای چهارخطه است که برنامه‌ریزی و اعتبارسنجی آن انجام شده و آینده خوبی برای پروژه وابسته به راه‌آهن پیش‌بینی می‌شود.

   زیرساخت‌های راه‌آهن غرب کشور تأمین شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان نیز با بیان اینکه وضعیت فعلی راه‌آهن همدان درخور شأن مردم نیست، خواستار تأمین زیرساخت‌های لازم و رفع مشکلات این ایستگاه شد.

حسن خانجانی‌موقر گفت: فراهم کردن شرایط لازم با هدف دسترسی راحت مردم از شهر به راه‌آهن، برقراری امنیت در مسیر، تأمین آب سالم، برق و گاز پایدار، ضروری است.

وی همچنین رفع مشکل آنتن‌دهی، شناسنامه‌دار کردن رانندگان بین مسیر و تعیین تعرفه ثابت کرایه‌ها و استقرار یک تیم اورژانس برای مواقع اضطراری در ایستگاه را مورد تأکید قرار داد.

دادستان همدان با بیان اینکه گسترش راه‌های ارتباطی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی است، اظهار کرد: وضعیت راه‌آهن همدان هم‌اینک چندان درخور شأن مردم نیست و باید هرچه سریع‌تر مدیران متولی به اوضاع آن سروسامان دهند.

خانجانی‌موقر افزود: یکی از ملزومات، فراهم کردن دسترسی راحت و بهتر مردم به راه‌آهن است، هر چند به گفته مسئولان قرار است چهاربانده شود.

وی تأکید کرد: تا چهاربانده شدن مسیر دسترسی به ایستگاه راه‌آهن باید نسبت به اصلاح نقاط حادثه‌خیز، نصب علائم رانندگی، خط‌کشی و تأمین روشنایی مناسب اقدام شود.

دادستان شهرستان همدان ادامه داد: همچنین با همراهی مدیریت راه‌آهن غرب کشور، مکانی برای استقرار تجهیزات برف‌روبی مسیر در زمستان در اختیار راهداران قرار گیرد.

این مقام مسئول قضائی گفت: برخی نارضایتی‌ها از جابه‌جایی مسافران از شهر همدان تا ایستگاه قطار، مرتبط با خودروهای شخصی ازجمله متغیر بودن نرخ کرایه‌ها است.

خانجانی‌موقر بیان کرد: تا قبل از بهره‌برداری کامل این طرح باید برای تأمین آب پایدار ایستگاه راه‌آهن و وضعیت آنتن‌دهی تدبیر شود.

مدیرعامل راه‌آهن غرب کشور نیز ابراز کرد: راه‌آهن همدان ظرفیت خوبی برای توسعه استان می‌تواند ایجاد کند و اگر مسیر ریلی چندین نقطه به مانند همدان- ملایر به یکدیگر اتصال یابد، این توسعه چشمگیرتر خواهد بود.

سیدسعید ابراهیم‌نژاد افزود: هم‌اینک از ایستگاه فعلی راه‌آهن همدان، سالانه 300 هزار مسافر به نقاط دیگر جابه‌جا می‌شوند.

شناسه خبر 68090