شناسه خبر:68429
1402/2/10 09:16:15

مدیر جهاد کشاورزی فامنین با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی و رونق کسب و کارهای کوچک تسهیلات کم‌بهره به 25 فقره پرونده اعطا شده، گفت: در زمینه تسهیلات سرمایه در گردش نهاده‌های دام، طیور و شیلات و آبزیان 616 فقره پرونده به بانک معرفی شد.

منصور خزایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته تعهد در نظر گرفته در خصوص ایجاد و توسعه اشتغال پایدار و مهیا کردن زمینه کارآفرینی در بخش کشاورزی فامنین تعداد 160 نفر بود اظهار کرد: در پایان سال گذشته تعداد کل سهمیه اشتغال ابلاغ شده در شهرستان محقق و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از محل تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه مبلغ 335میلیون و 600 هزار ریال به تعداد 12 پرونده در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به بانک عامل معرفی شد افزود: از این میزان 6 پرونده به ارزش 240 میلیون و 600 هزار ریال موفق به اخذتسهیلات بلندمدت شدند.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین خاطرنشان کرد: در این بین 37 نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال پایدار شده است، به نحوی که این طرح‌ها عمدتا در زمینه‌های احداث واحدهای گلخانه، فعالیت‌های واحد دام و طیور و تجهیز چاه‌های کشاورزی بوده است.

وی با بیان اینکه از محل تسهیلات سفر ریاست جمهور در فروردین یک طرح احداث گلخانه هیدروپونیک (گل شاخه بریده) با عاملیت بانک کشاورزی مصوب شده است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ایجاد اشتغال قابل قبولی را در بخش کشاورزی شهرستان به همراه داشته باشد.

خزایی با بیان اینکه از محل تسهیلات ماده 52 قانون الحاق تعداد یک پرونده در بانک کشاورزی به مبلغ 27 میلیون و 500 هزار ریال در دست بررسی بانک است اضافه کرد: امیدواریم با همکاری بانک بتوانیم از این محل اعتباری زمینه اشتغال و کارآفرینی مناسبی را فراهم آوریم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص طرح‌های شاخص و اثرگذار شهرستان در زیربخش کشاورزی تعداد 5 واحد تولیدی به مبلغ حدود 28 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال 55 نفر در دست اجرا و پیگیری است گفت: در زمینه مشاغل خانگی و رونق کسب و کارهای کوچک در سال 1401 تسهیلات کم‌بهره به 25 فقره پرونده به مبلغ 10050 میلیون ریال با زمینه اشتغال و کارآفرینی 25 نفر پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین خاطرنشان کرد: در حوزه مکانیزاسیون نیز اعتبار تسهیلات ادوات طرح جهش تولید به شهرستان برای خرید 16 دستگاه که شامل ریز دانه‌کار، سمپاش و عمیق‌کار کشت مستقیم بوده پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها، از برنامه‌های در دست اقدام این مدیریت به منظور ارتقای بهره‌وری در دیم‌زارها و کمک به اقتصاد کشاورزی منطقه است یادآور شد: این مهم با جدیت و اهتمام لازم دنبال می‌شود.

خزایی در ادامه در راستای خرید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در سال پیش متذکر شد: تسهیلاتی توسط بانک کشاورزی به تعداد 37 فقره پرونده به مبلغ 84 میلیون و 433 هزار ریال پرداخت شده که این تسهیلات در راستای خرید 6 دستگاه کمباین و 31 دستگاه سمپاش و انواع دنباله بند در زیر بخش‌های زراعت، مکانیزاسیون نیرو محرکه، باغ، گلخانه، دام و طیور، گیاهان دارویی و شیلات بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص اعطای تسهیلات یارانه‌ای ارزان‌قیمت با کارمزد پایین و باز پرداخت پنج ساله با توجه به سهمیه تعیین شده برای بانک ملت تعداد 189 پرونده به مبلغ 300 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است گفت: در زمینه تسهیلات سرمایه در گردش نهاده‌های دام، طیور و شیلات و آبزیان نیز تعداد 616 فقره پرونده به مبلغ 453 میلیون و 433 هزار ریال به بانک کشاورزی معرفی شد.

 

شناسه خبر 68429