شناسه خبر:70352
1402/3/28 08:45:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: مؤدیان مالیاتی استفاده از تبصره ماده 100 و ارائه اظهارنامه مالیاتی را به روزهای پایانی خردادماه موکول نکنند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان همدان، وجیه‌اله ذکوری آخرین مهلت بهره‌مندی صاحبان مشاغل از مزایای تبصره 100 قانون مالیات‌های مستقیم و ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1401 را پایان خردادماه جاری اعلام کرد.
ذکوری با توصیه به صاحبان مشاغل که دستورالعمل تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم را جدی بگیرند و سعی در استفاده از مزایای آن داشته باشند، افزود: براساس تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم، سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند برخی از مشاغل و گروه‌هایی را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آن‌ها حداکثر صد برابر معافیت ماده 84 باشد، از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف و مالیات مؤدیان مذکور را به‌صورت مقطوع تعیین و وصول کند.
وی عنوان کرد: برای عملکرد سال 1401 صاحبان مشاغلی که میزان فروش کالا و ارائه خدمات آنان حداکثر 67 میلیارد و 200 میلیون ریال بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‌ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است، مشمول دستورالعمل تبصره ماده 100 می‌شوند.
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به اینکه مؤدیان نیازی به مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی ندارند، اظهار کرد: مؤدیان با مراجعه به نشانی my.tax.gov.ir و با تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده 100 می‌توانند مالیات مقطوع خود را به‌صورت یکجا و یا حداکثر در چهار قسط پرداخت کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه در روزهای پایانی مهلت ارسال اظهارنامه و تکمیل فرم تبصره 100 حجم بالایی از اطلاعات به سازمان ارسال می‌شود و این امر ممکن است سبب کُندی روند ارسال شود، از مؤدیان مالیاتی استان درخواست می‌شود فرآیند تکمیل و ارسال فرم تبصره 100 و یا اظهارنامه مالیاتی خود را به روزهای پایانی ماه موکول نکنند و هرچه سریع‌تر در این خصوص اقدام کنند.

شناسه خبر 70352