شناسه خبر:70796
1402/4/7 11:58:35

فرماندار ویژه ملایر گفت: مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره مبلمان منبت هم‌زمان با عید سعید قربان، هشتم تیرماه در باغ تاریخی سیفیه برگزار می‌شود.

سلمان اسماعیلی سه‌شنبه 6 تیرماه در جلسه هماهنگی چهارمین جشنواره مبل و منبت ملایر با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، فعالان بخش خصوصی و اصحاب رسانه، اظهار کرد: یک ایران امروز نگاهش به ملایر بوده و شهر جهانی مبل منبت در آستانه رویدادی بزرگ و ملی است.

وی چهارمین جشنواره مبلمان منبت را بهترین رویداد فرهنگی و تجاری شهرستان ملایر خواند و تأکید کرد: دولت با تمام توان پای کار آمده، فعالان بخش خصوصی نیز باید با وحدت و وفاق برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره تلاش کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرصت مذکور باید به فرصتی برای رشد و توسعه همه‌جانبه شهرستان تبدیل شود، افزود: افق روشنی با کسب برند جهانی مبل منبت برای ملایر ترسیم شده و باید در تمامی جوانب به سمت‌وسوی جهانی شدن برویم.

اسماعیلی هنر- صنعت مبلمان منبت را سند تحول شهرستان ملایر دانست و گفت: اصحاب رسانه شهرستان با هنر خود در جریان برگزاری جشنواره مبل منبت، تصویر زیبایی از ملایر را به ایران و جهانیان مخابره کنند.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری جشنواره مبل منبت اقتصاد شب پویا و رونق اقتصادی در شهرستان ایجاد می‌شود، مطرح کرد: مجموعه تفریحی، توریستی و گردشگری جهان کوچک (مینی‌وُرلد) نیز هم‌زمان با عید سعید غدیر خم، میزبان مراسم اختتامیه جشنواره مبل منبت ملایر است.

فرماندار ویژه ملایر با تأکید بر اینکه همه مردم و فعالان بخش خصوصی باید در این پویش بزرگ احساس تکلیف کنند، خاطرنشان کرد: از هشتم تا شانزدهم تیرماه هم‌زمان با برگزاری جشنواره مبل منبت، هرشب و هرروز شاهد برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی در نقاط مختلف شهرستان هستیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر نیز با تأکید بر اینکه انجام کارهای بزرگ هزینه دارد، اظهار کرد: این جشنواره توسط بخش خصوصی و با پشتیبانی و حمایت بخش دولتی برگزار خواهد شد.

حسین فارسی با تأکید بر اهمیت حفظ وفاق و همدلی بین فعالان مبلمان منبت و عدم توجه به حواشی، ادامه داد: همه باید کمک کنیم تا جشنواره‌ای درخور شهرستان برگزار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر بازاریابی و نگه داشتن بازار را یک هنر دانست و افزود: اگر بخواهیم از این برند جهانی بهره‌برداری کنیم، باید جهانی فکر کرده و به حواشی اهمیت ندهیم.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌هایی در بخش‌های مختلف شهرستان و روستای آورزمان، مطرح کرد: قبل از برگزاری اختتامیه جشنواره، همایش پیاده‌روی خانوادگی ساعت 18 روز پنجشنبه 15 تیرماه از میدان نبوت تا مجموعه مینی‌ورلد برگزار می‌شود.

فارسی از قرعه‌کشی یک دستگاه خودرو شاهین در مراسم اختتامیه جشنواره خبر داد و یادآور شد: افتتاحیه و اختتامیه جشنواره به‌صورت زنده از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد.

وی به تخفیفات ویژه 10 درصدی برای خریداران مبلمان منبت در طول جشنواره، حضور سفرای کشورهای ارمنستان، گرجستان و عراق و 10 رایزن کشورهای مختلف اشاره و ابراز امیدواری کرد که جشنواره امسال بهتر از سنوات گذشته برگزار شود.

شهردار ملایر نیز در ادامه با بیان اینکه از روز پنجشنبه هشتم تیرماه چهارمین جشنواره فروش مبلمان منبت در ملایر آغاز به کار خواهد کرد و تا عید غدیر ادامه خواهد یافت، گفت: 9 تیرماه در شهر زنگنه، 10، 11 و 12 تیرماه در ملایر، 13 تیرماه در روستای آورزمان و 14 تیرماه در شهر جوکار جشن‌های ویژه جشنواره برگزار خواهد شد.

مجید فرجی با بیان اینکه روز پنجشنبه 15 تیرماه اختتامیه جشنواره در مجموعه مینی‌ورلد برگزار خواهد شد، افزود: در طول جشنواره هرشب یک جشنواره در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

شهرداری ملایر آذین‌بندی شهر، نصب اِلمان‌های نوری، سامان‌دهی و آماده‌سازی فضای سبز و پارک‌ها برای پذیرایی از میهمانان و نصب بنرهای جشنواره توسط تاکسی‌داران را از دیگر اقدامات انجام‌شده در راستای آمادگی برای برگزاری جشنواره مبلمان منبت برشمرد و گفت: بنرهای خوشامدگویی به زبان‌های مختلف ازجمله انگلیسی، ترکی و لری در ورودی‌های شهر و بخش‌های ملایر نصب خواهد شد.

فرجی با بیان اینکه بنرهای جشنواره در شهرهای اراک، بروجرد، نهاوند و همدان نیز نصب خواهد شد، مطرح کرد: برندینگ جشنواره روی پرچم‌ها به‌صورت ویژه نصب خواهد شد.

وی از آغاز پخش تیزر جشنواره مبلمان منبت در شبکه‌های سراسری یک، دو، سه و شبکه آی‌فیلم خبر داد و گفت: تاکنون 80 تا 100 فروشگاه مبلمان منبت برچسب‌های جشنواره را دریافت کرده‌اند.

 

شناسه خبر 70796