شناسه خبر:70840
1402/4/10 11:09:33

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: طرح دستیار فناوری از اقداماتی است که در پارک رقم خورده تا دانشجوها بتوانند دوره کارآموزی خود را در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با دریافت حق‌الزحمه سپری کنند

محمدعلی داستان اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد، حوزه سخت را در شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه مشاهده می‌کنیم، پارک در حوزه نرم هم وارد شده و ما معتقدیم در حوزه فرهنگ باید با ابزار‌های نرم و دانش بنیان، مشکلات حل شود.

وی افزود: در این زمینه از طریق هم افزایی با سازمان تبلیغات اسلامی، در حال شناسایی متفکران در حوزه نرم هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی توضیح داد: در حوزه‌های روابط عمومی و انتقال پیام‌های جمهوری اسلامی و معرفی فعالیت‌های پارک هم ورود کرده ایم، شرکت‌هایی در این زمینه در حال فعالیت هستند و دید ما تجاری سازی حوزه فرهنگ است.

داستان ضمن اشاره به تعامل با دانشگاه‌ها و بنیاد نخبگان افزود: گردش مالی که پارک توانست واسطه شود برای شرکت‌های دانش بنیان چند ده برابر شده و توانستیم 230 میلیارد تومان حمایت کنیم که این نسبت به مبلغ 8 میلیارد تومانی در گذشته رشد خوبی داشته است.

وی با تأکید بر تعامل پارک علم و فناوری استان مرکزی با اغلب صنایع، سازمان‌ها و ادارت ادامه داد:

طرح دستیار فناوری از دیگر اقداماتی است که در پارک رقم خورده تا دانشجوها بتوانند دوره کارآموزی خود را در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با دریافت حق‌الزحمه سپری کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اولین پارکی هستیم که مالیات بر ارزش افزوده را به استان عودت داده و در این راستا یک میلیارد تومان سال گذشته به حساب پارک علم و فناوری استان واریز شد و امیدواریم این مسأله الگویی برای سایر پارک‌ها شود.

 

شناسه خبر 70840