شناسه خبر:71137
1402/4/17 10:45:23

فرماندار فامنین گفت: 21 روستای فامنین دارای آب پایدار است، اما به‌علت غیر قابل شرب بودن، با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

سیدروح‌الله حسینی روز گذشته اظهار کرد: فامنین به‌دلیل اینکه در اقلیم خشک قرار گرفته و کمترین بارندگی را داشته، متأسفانه در سالیان اخیر چه در روستاها و چه در شهر با مشکل کمبود آب مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه 21 روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود، افزود: این روستاها دارای آب پایدار هستند، اما به‌علت اینکه قابل شرب نیست، آب شرب با تانکر برای آن‌ها فرستاده می‌شود.

فرماندار فامنین عنوان کرد: در شهر فامنین نیز به‌دلیل خشک‌سالی‌های اخیر اُفت منابع آب را داشتیم، اما با مدیریت مصرف آب نیاز به تصمیم درست در شهرستان داریم.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌ها و حمایتی که از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) صورت گرفته، قرار است مجتمع آب‌رسانی پیشخور راه‌اندازی شود که در این صورت مشکل تعداد قابل توجهی از روستاهایی که با تانکر آب‌رسانی می‌شوند، حل خواهد شد.

حسینی درخصوص قطعی آب در شهرستان عنوان کرد: طی دو روز قبل در ساعاتی قطعی آب در شهر داشتیم، اما به‌علت درخواست‌هایی که بود، اکنون قطعی نداریم؛ اما اُفت فشار آب وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه برداشت آب از منابع زیرزمینی نسبت به سال قبل تفاوتی نداشته است، افزود: به‌دلیل استفاده بیش از حد و کشت‌وکاری که مردم در منازل باغی خود دارند، متأسفانه همه‌ساله در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد اُفت فشار را شاهد هستیم.

فرماندار فامنین با بیان اینکه برنامه‌هایی برای افزایش برداشت و تأمین مخازن آب داشتیم، گفت: مجموعه اداره آب و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرار است چاهی را طی دو هفته آینده به مدار آب شهر اضافه کند که تاحدودی اُفت فشار را می‌تواند جبران کند.

 

 

شناسه خبر 71137