شناسه خبر:71517
1402/4/26 09:14:02

سپهرغرب، گروه خبر: رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی گفت: استفاده از یک‌هزار و 600 لیتر پساب تصفیه‌خانه‌های این استان در دستور کار واحدهای صنعتی و فعالان بخش فضای سبز و کشاورزی قرار گیرد.

«حشمت‌الله عباسی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: توسعه پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر موجب شد تا دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به مسئله آب داشته باشد و اقدامات خوب رییس جمهور در شورای عالی آب، منجر به تصویب و ابلاغ قوانین خوب شده است.
وی بیان کرد: در بند 3 تبصره هشت قانون بودجه سال 1401، دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای بازچرخانی آب و استفاده از پساب در صنایع شده‌اند و می‌توان برخی از صنایع آب‌بر را مجاب به استفاده از پساب کنند.
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه در این استان صنایع بزرگی مستقر هستند، این طرح در مدیریت مصرف آب و همچنین حل مشکل کم‌آبی می‌تواند موثر باشد.
عباسی، ضمن تاکید بر تسریع در روند اجرای استریم (بخش) چهارم مرحله سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اراک، گفت: تکمیل این تصفیه‌خانه در حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان زمینه استفاده از پساب و جایگزینی آن به جای آب خام در حوزه‌های مختلف استان فراهم آورد.
وی عنوان کرد: در بخش فاضلاب علاوه بر تسریع در عملیات اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های ناتمام، جذب سرمایه‌گذار و انعقاد تفاهمنامه همکاری با بخش خصوصی و صنایع در استفاده از پسـاب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب یکی از مهمترین اولویت‌های این شرکت در این بخش است.
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی ادامه داد: پیشرفت 22 درصدی عملیات اجرایی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در سطح استان، اجرای 12 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و نصب یکهزار و 632 فقره انشعاب فاضلاب، اصلاح و بازسازی چهار کیلومتر شبکه، اصلاح 500 فقره انشعاب فاضلاب و شروع هفت مورد مطالعات طرح‌های فاضلاب در سطح استان از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش در سال گذشته است.
عباسی عنوان کرد: امسال، اجرای مدول چهارم مرحله سوم تصفیه‌خانه فاضلاب اراک به ظرفیت 19 هزار و 250 مترمکعب در شبانه روز، مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب خمین به ظرفیت هفت‌هزار و 276 متر مکعب در شبانه روز، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر شازند و آستانه به ظرفیت هفت هزار و 200 متر مکعب در شبانه روز، اجرای بیش از یک‌هزار و 700 متر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر ساوه و بیش از یک‌هزار و 500 متر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر آشتیان، اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول یک‌هزار و 720 متر در شهرهای شازند و آستانه از جمله طرح‌های در دست اجرای این شرکت در بخش فاضلاب است.

شناسه خبر 71517