شناسه خبر:71711
1402/4/31 12:31:29

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت مبلغ 319 میلیارد تومان بابت مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی در سطح استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

فریبرز نیاستی اظهار کرد: با توجه به نقش اثرگذار تأمین مالی منابع مورد نیاز در مؤسسات درمانی طرف قرارداد و به‌منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران، اداره کل بیمه سلامت استان از سال گذشته تمام توان خود را به‌کار گرفته است تا با تسریع در پرداخت مطالبات مؤسسات طرف قرارداد، مراکز پاراکلینیک، داروخانه‌ها و غیره، نسبت به تسویه مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی استان مبادرت کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به پرداخت مبلغ 319 میلیارد تومان از مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی استان از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: درنتیجه این پرداخت‌ها تمامی مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان تا پایان سال 1401 تسویه شد؛ همچنین مطالبات داروخانه‌های خصوصی تا پایان خردادماه سال جاری در تاریخ چهارم تیرماه 1402، پرداخت شد. مطالبات بیمارستان‌های خصوصی، مراکز خصوصی، غیر دانشگاهی، مراکز پاراکلینیک و آزمایشگاه‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه، مطب پزشکان بخش خصوصی تا پایان خردادماه، مطالبات پزشکان خانواده شهری تا پایان خردادماه و سطح یک روستایی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان و اسدآباد نیز تا پایان خردادماه سال 1402 تسویه شد. شایان ذکر بوده که همه این پرداخت‌ها در نیمه نخست تیرماه سال جاری انجام پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه همه داروخانه‌های خصوصی استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، افزود: درحال حاضر 263 داروخانه در سطح استان همدان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند؛ با توجه به اینکه تأمین داروهای مورد نیاز بیماران از اهمیت بسزایی برخوردار است، ما باید از تمام توان و ظرفیت خود جهت پرداخت به‌موقع مطالبات داروخانه‌ها استفاده کنیم؛ در همین راستا مطالبات داروخانه‌های خصوصی استان تا پایان خردادماه در تاریخ چهارم تیرماه 1402 پرداخت شده است.

نیاستی یادآور شد: با رویکرد راهبردی سازمان بیمه سلامت درخصوص استقرار سازمان الکترونیک و اجرایی شدن طرح ملی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی و الکترونیکی شدن فرآیندهای ارائه خدمات و پذیرش و رسیدگی به اسناد پزشکی، نه‌تنها در پرداخت‌های سازمان تسریع به عمل می‌آید، بلکه با سامان‌دهی مراجعات و مدیریت بهتر هزینه‌های درمانی، امکان اصلاح سایر مشکلات حوزه سلامت بیش‌ازپیش فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: در طول ادوار گذشته هیچگاه بیمه سلامت در پرداخت مطالبات تا این میزان موفق نبوده و همیشه تأخیرها چند ماه بود، اما در طول دو سال گذشته شرایط بهتری در پرداخت‌ها حاکم شده و پرداختی‌ها خوشبختانه به‌روز است. امیدواریم تسریع در پرداخت مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی منجر به ارتقای کیفیت خدمات سلامت و همچنین افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان همچنین ابراز امیدواری کرد که با تسریع در پرداخت مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی استان مراکز مذکور دغدغه کمتری برای رفع نیازها و کمبودهای خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان شود.

 

 

شناسه خبر 71711