شناسه خبر:72288
1402/5/18 10:06:34
شهید حجت‌الله عبدلی:

از ذکر خدا غافل نشوید

شهید حجت‌الله عبدلی در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: تا مى‌توانید از ذکر خدا غافل نباشید؛ شما را سفارش می‌کنم به خواندن نماز و به صبر و پایدارى در مقابل مشکلات.

«شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هر چه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

«شهید» همان ستاره‌ خاک‌نشین همیشه‌ بیدار شب‌های خون و آتش که تا لمس شعله‌های بصیرت و حقیقت در مقتل عشق رزم عاشقانه کرد تا پیوندی ابدی در بزم عارفانه.

عشق در منشور نور هشت هزار ستاره درخشان راه عاشقی، مأوای جاودانگی‌اش را به تصویر کشید تا درس استواری را در دل حادثه بر تارک تاریخ بنشاند.

حالا می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

تبرک لحظاتمان با شهید حجت‌الله عبدلی

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

اکنون که آخرین ساعت‌هاى عمر من سپرى مى‌شود، با خاطرى آسوده و عشقى سرشار از ایمان وصیت خود را اعلام می‌دارم. شما را وصیت مى‌کنم به تقوا، تقوایى که على (ع) در نهج‌البلاغه براى همام بیان مى‌کند و اینکه نپرستید مگر او را و خدا را.

زندگى واقعى پس از این جهان است. باید بدانیم که انسان هرچند در این دنیا رنج بکشد و ناراحتى تحمل کند، این سرا فناپذیر است؛ اما فنائى در آخرت راه ندارد و چه نیکوکار و چه بدکار، همه در جهانى که همه می‌روند، جاوید خواهند ماند. پس چه خوب است که انسان جاوید در بهشت باشد و خدا از او راضى و این کار میسر نمی‌شود مگر با عمل کردن به دستورات مقدس اسلام.

هرگاه خیلى ناراحت یا خیلى خوشحال شدید، به قبرستان بروید و عبرت بگیرید تا مى‌توانید از ذکر خدا غافل نباشید. شما را وصیت می‌کنم به خواندن نماز، به صبر و پایدارى در مقابل مشکلات.

پدر عزیز و مادر مهربان و برادران و خواهرانم، شما حقى بزرگ بر من دارید، از شما تقاضا می‌کنم از صمیم قلب مرا حلال کنید. شما نیز خدا را ملاقات مى‌کنید و به من مى‌پیوندید، توشه‌اى از این عمر کوتاه برگیرید. توبه‌کنید که خدا توبه‌پذیر و مهربان است به حدى که نمی‌توان تصور کرد.

الان که با مرگ فاصله ندارم، آرزو می‌کنم که ای‌کاش خوبی‌هاى بیشترى می‌کردم، تا می‌توانید صبر داشته باشید و عمل صالح انجام دهید. بدانید همه از کرم خدا روزى می‌خورند، هیچگاه از رحمت خدا ناامید نشوید، او بندگانش را رزق می‌دهد.

پدر و مادر گرامی‌ام! رنج‌هاى من براى شما زیاد بود، خدا به شما اجر زندگى دهد، مرا حلال کنید و صبور باشید. جسد مرا اگر امکان دارد در نهاوند دفن کنید، زیرا علاقه زیادى به نهاوند دارم و در خاتمه براى شما توفیق عبادت و اطاعت از الله را آرزو می‌کنم.

 

 

شناسه خبر 72288