شناسه خبر:72295
1402/5/18 10:17:53
نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی؛

مسئولان عملیاتی شدن فرودگاه آبدانان را در دستور کار قرار دهند

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره در مجلس با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌های آبدانان، گفت: عملیاتی شدن فرودگاه آبدانان باید در دستور کار قرار گیرد.

بهزاد علیزاده روز سه‌شنبه اظهار کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده از طریق مبادی ذی‌ربط و تأمین اعتبار لازم امید داریم در 6 ماه دوم سال جاری اقدامات مربوط به بازسازی، تجهیز و عملیاتی کردن فرودگاه آبدانان به‌منظور استفاده شهروندان شهرستان‌های حوزه جنوب استان در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: بازسازی این پروژه شامل روسازی باند، تعمیر و مرمت ساختمان فعلی، احداث 500 متر ساختمان اداری و هواشناسی، مقرهای سپاه و نیروی انتطامی و همچنین مقر آتش‌نشانی می‌شود و شرکت فرودگاه نیز برای تأمین برج مراقبت آن اعلام آمادگی کرده است.

نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فرودگاه آبدانان 157 هکتار مساحت، دو هزار و 400 متر طول و 30 متر است.

علیزاده با اشاره به آخرین وضعیت میدان گازی سمند آبدانان نیز یادآور شد: با انجام مطالعات تکمیلی این میدان، اقدامات لازم برای توسعه میدان گازی سمند از طریق شرکت ملی نفت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: براساس نظریه کارشناسان، میدان گازی سمند منطقه قدح شهرستان آبدانان دارای ظرفیت و ذخایر غنی و با کیفیت گاز است که در صورت بهره‌برداری روزانه هشت میلیون مترمکعب گاز از این میدان استحصال می‌شود.

وی تصریح کرد: بطور قطع احداث این پالایشگاه می‌تواند در رفع معضل بیکاری و همچنین ایجاد رونق و توسعه منطقه اثرگذار باشد.

شناسه خبر 72295