شناسه خبر:72375
1402/5/21 10:15:01

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از کاهش 27 درصدی جان‌باختگان حوادث رانندگی درون‌شهری در چهار ماه سپری‌شده از سال جاری خبر داد.

سرهنگ «محمد حیدری» روز پنجشنبه اظهار کرد: پلیس راهور با انجام اقدامات اثربخش و اجرای طرح‌های مختلف ازجمله برخورد با رانندگان دارای سرعت‌های غیر مجاز، برخورد با رانندگان هنجارشکن و دارای تخلفات حادثه‌ساز در سال جاری، نتایج مثبت و اثربخشی حاصل کرده است.

وی ادامه داد: نتیجه مجموع این اقدامات کاهش 27 درصدی جان‌باختگان ناشی از حوادث ترافیکی در چهار ماه سپری‌شده از سال جاری در معابر درون‌شهری استان بوده است.

سرهنگ حیدری یادآوری کرد: درحالی که طی چهارماهه نخست سال گذشته 52 نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند، امسال این آمار به 38 نفر رسیده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اشاره به اقدام‌های سازنده پلیس در ترویج فرهنگ ترافیکی، یادآور شد: ترویج فرهنگ ترافیکی در بین اقشار مختلف جامعه و آموزش به کودکان به‌عنوان آینده‌سازان کشور در مدرسه‌ها و مهد کودک‌ها، نقشی انکارناپذیر در کاهش سوانح رانندگی دارد و در این بین رسانه‌ها نقشی مؤثر در اطلاع‌رسانی،آگاه‌سازی و ترویج فرهنگ ترافیکی دارند.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت، 25 هزار و 45 کیلومتر مربع مساحت، یک‌ونیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و 50 کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این میزان 467 کیلومتر آن بزرگراه، 473 کیلومتر راه اصلی، یک‌هزار و 891 کیومتر راه فرعی و پنج هزار و 220 کیومتر راه روستایی است.

همچنین 92 درصد حمل‌ونقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می‌گیرد.

680 هزار دستگاه خودرو در استان کرمانشاه موجود است که 65 درصد از آن‌ها در شهر کرمانشاه درحال تردد هستند.

 

شناسه خبر 72375