شناسه خبر:72599
1402/5/26 10:11:36

استاندار همدان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی استان نظیر بنیاد مسکن و راه و شهرسازی موظف به پشتیبانی از خیرین هستند تا انجام فرآیند امور خیر سرعت بگیرد؛ ضمن اینکه خوشبختانه نماینده ولی فقیه در استان نیز همواره یاریگر امور خیر بوده است.

سپهرغرب، گروه خبر- سمیرا گمار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد روز گذشته در مجمع عمومی فوق‌العاده انجمن خیرین مسکن‌ساز استان همدان که با حضور جمعی از خیرین در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد، با بیان اینکه عنصر شکل‌دهنده بنیان‌ها و بنیادهای خَیِری عزم و اراده‌ای است که در تک‌تک خیرین عزیز وجود دارد، عنوان کرد: لطف خداوند متعال شامل حال شما شده که نیت خیرتان در این عرصه به یاری مردم آمده؛ ای‌بسا افرادی که ثروت فراوان دارند، اما این توفیق شامل حالشان نشده است.

وی در ادامه توضیح داد: طبق توضیحات ارائه‌شده سهم استان همدان از 40 هزار مسکن خیرساز در کشور، 147 واحد است که این تعداد می‌توانست به نسبت کشوری، رقم بزرگ‌تری به خود اختصاص دهد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ساخت مسکن منشأ اثر بسیاری داشته و باید تقویت شود، تصریح کرد: ما در دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان، خَیِر کم نداریم، اما بسیاری از آنان در سطوح ملی فعالیت می‌کنند که بنده تقاضا می‌کنم به استان همدان هم عنایت داشته باشند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: درحال حاضر تأمین مسکن یک مقوله بسیار مهم در عرصه اجتماعی است و دولت تلاش خود را برای خانه‌دار شدن مردم می‌کند که قطعاً اگر خیرین پای کار باشند، تعداد افراد بیشتری می‌توانند صاحب خانه شوند.

وی با تأکید بر اینکه همت خیرین عزیز در صاحب خانه شدن مردم اجر دنیوی و اخروی در پی خواهد داشت، اظهار کرد: در استان همدان خیرین در بخش‌های مختلفی مانند ساخت خوابگاه، مدرسه، حوزه علمیه و بیمارستان فعالیت می‌کنند که همه آن‌ها در قالب مجمع خیرین گِرد هم آمده‌اند؛ از این فرصت باید استفاده کرد.

استاندار همدان با اشاره به لزوم استفاده از افراد خبره و متعهد در انجمن خیرین مسکن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ساز، خاطرنشان کرد: نیاز است این تشکل در استان همدان با ترکیب افراد توانمند و متخصص شکل بگیرد تا انجام امور خیر سرعت داشته باشد.

قاسمی‌فرزاد سپس با ابراز قدردانی از رسانه‌های استان و اصحاب قلم، متذکر شد: شما خبرنگاران می‌توانید با معرفی خیرین و مصاحبه با آنان درخصوص فعالیت‌هایشان، به نیاز جامعه در این بخش پاسخ داده و فرهنگ کار خیر را گسترش دهید.

وی ضمن تقدیر از کلیه خیرین استان از آنانی که عمری کار خیر انجام داده و دارایی خویش را صرف خدمت به مردم کرده‌اند نیز یاد کرد و گفت: مرحوم علیپور یکی از خیرینی بود که همه دارایی خود را در خارج از کشور صرف کار خیر کرده و حتی پس از فوت نیز وصیت کرد خانه او وقف مدرسه‌سازی شود.

استاندار همدان در خاتمه سخنان خود تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی استان نظیر بنیاد مسکن و راه و شهرسازی موظف به پشتیبانی از خیرین هستند تا انجام فرآیند امور خیر سرعت بگیرد، ضمن اینکه خوشبختانه نماینده ولی فقیه در استان نیز همواره یاریگر امور خیر بوده است.

 

شناسه خبر 72599