شناسه خبر:73996
1402/7/5 13:06:46

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: هم‌اینک طرح زوج و فرد با بهره‌گیری از نیروی انسانی در محدوده طرح درحال اجرا است، اما از نیمه مهرماه 1402 با نصب دوربین‌های هوشمند از سوی شهرداری، این طرح به‌صورت الکترونیک اجرایی می‌شود.

سرهنگ غلامعلی همایی روز سه‌شنبه ابراز کرد: نصب پایه دوربین و دوربین پایش تصویری و ثبت تخلف در چند نقطه ازجمله بلوار کاشانی، بلوار مفتح، میدان جهاد و ایستگاه عباس‌آباد درحال انجام است و براساس وعده شهرداری نصب این دوربین‌ها حداکثر تا نیمه مهرماه به پایان می‌رسد.

وی اضافه کرد: پس از پایان نصب دوربین‌های ثبت تخلف ورود به محدوده طرح ترافیکی به شکل الکترونیکی صورت می‌گیرد، درحالی که هم‌اینک ثبت تخلف توسط مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی حاضر در سطح شهر درحال انجام است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار کرد: پیش از ثبت الکترونیکی تخلفات، باید برای مالکان وسایل نقلیه که منزل مسکونی آن‌ها در محدوده طرح ترافیکی است، کارت تردد صادر شود تا حقی از این افراد ضایع نشود.

سرهنگ همایی بیان کرد: احتمال افزایش محدوده طرح ترافیکی در برخی از نقاط و اضافه شدن برخی از معابر به این طرح در شهر همدان وجود دارد که با آغاز ثبت الکترونیکی، محدوده طرح ترافیکی برای شهروندان رسانه‌ای شده و با نصب بنر اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

وی گفت: شهر همدان به دنبال افزایش شمار خودروها و تبدیل شدن دو خیابان به پیاده‌راه، گنجایش لازم برای تردد این میزان وسیله نقلیه را نداشت، بنابراین اجرای طرح زوج و فرد ضروری به نظر می‌رسید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: طرح زوج و فرد از ساعت 16 تا 21 اجرایی شده؛ یعنی در این زمان مردم مراجعه‌ای برای کار اداری به محدوده‌های تعیین‌شده ندارند و مراجعات به هسته مرکزی و محدوده طرح برای امور و خریدهای روزانه بوده که دراین‌باره هم می‌توانند متناسب با پلاک وسیله نقلیه در روزهای زوج یا فرد کار خود را انجام دهند.

سرهنگ همایی اضافه کرد: درصد بالایی از ترددها در محدوده مرکزی شهر همدان صورت می‌گیرد، بنابراین اجرای طرح زوج و فرد از اوایل سال جاری رضایت‌مندی 90 درصدی مردم را به همراه داشته؛ چراکه موجب کاهش بار ترافیکی و روان‌سازی تردد شده است.

طرح تردد زوج و فرد خودروها در معابر محدوده خیابان‌های میرزاده عشقی، خیابان پاسداران، خیابان شهیدان بهادربیگی، بلوار غبار همدانی، خیابان فلسطین، بلوار نیروی انتظامی، بلوار بدیع‌الزمان، خیابان 17 شهریور، خیابان شهید چیت‌سازیان، خیابان طالقانی و میدان جهاد همدان درحال اجرا است.

 

شناسه خبر 73996