شناسه خبر:74322
1402/7/15 09:37:42

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین ازپیش بینی کشت غلات پاییزه در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

 

منصور خزایی افزود: از این سطح مطابق برنامه ابلاغی الگوی کشت حدود ۳۵ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت گندم دیم، ۳۶۰۰ هکتار گندم آبی و بقیه به کشت جو آبی و دیم اختصاص خواهد داشت.

 

او با اشاره به اینکه کشت پاییزه محصولات زراعی در این شهرستان از مهرماه آغاز شده و تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد، افزود: تاکنون ۳۰ درصد از سطح مورد انتظار در بحث غلات پاییزه شهرستان زیرکشت رفته است.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین گفت: در رابطه با کشت پاییزه برنامه‌ریزی‌های لازم برای کشت مطلوب و رسیدن به اهداف موردنظر در اجرای طرح الگوی کشت شهرستان تدارک دیده شده و برنامه‌ریزی با اجرای طرح مساحی (اندازه گیری زمین) کشاورزی دقیق‌تر خواهد بود.

 

خزایی با اشاره به میزان مصرف بذر کشت نیز گفت: در اراضی دیم میزان مصرف بذر بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم و در اراضی آبی ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم کفایت می‌کند و نباید بیشتر از این میزان کشت شود ضمن اینکه با استفاده از دستگاه‌های مناسب کشت در اراضی آبی و دیم رعایت مقدار توصیه شده از تلفات بذر و تحمیل هزینه اضافه به کشاورزان جلوگیری می‌کند.

 

او با اشاره به این که در سال زراعی گذشته مجموع بارندگی شهرستان ۱۷۵.۷ میلی‌متر بود که کاهش قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به بلندمدت شاهد بودیم، افزود: امیدواریم در پاییز امسال شرایط بارشی کشور و استان قدری متعادل و در شرایط نرمال باشد، چراکه این موضوع اهمیت بیمه محصولات کشاورزی را بیش از پیش ضرورت می‌بخشد.

شناسه خبر 74322