شناسه خبر:74415
1402/7/17 16:43:46

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: نویسندگان این استان در ۶ ماه نخست سال جاری ۳۵ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس منتشر کردند.

محمد برخوردار روز یکشنبه اظهار کرد: همچنین ۲۰ عنوان کتاب صوتی و چهار عنوان ترجمه کتاب با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تهیه شده است.

وی ادامه داد: زندگی شهدا، رزمندگان، ایثارگران، همسران شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس از محورهای کتاب‌های منتشر‌شده است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان کتاب را یکی از محتواهای اثرگذار در گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در حوزه های مختلف برشمرد و اظهار کرد: جامعه امروز تشنه مطالعه، کتاب و ترویج و تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی است و این مهم باید به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در بین مردم نهادینه شود.

برخوردار افزود: یکی از ضرورت‌های مهم و پیش‌نیازهای اساسی جامعه تقویت و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است که اهالی فرهنگ و به‌ویژه نویسندگان نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در این راستا دارند.

وی تحریف یا ناقص نگاشته شدن حقایق را موجب آسیب رساندن جدی به این حوزه برشمرد و ادامه داد: تأکید مقام معظم رهبری هم همواره بر این امر استوار است که نویسندگان حوزه دفاع مقدس رسالت خطیری برای انتقال مفاهیم و ارزش های آن دوران طلایی و نیز ماندگاری اتفاقات و گفتمان و ادبیات ارزشمند هشت سال دفاع مقدس دارند.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان یادآور شد: نویسندگان این استان در سال گذشته ۷۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس منتشر کردند.

برخوردار ادامه داد: ادبیات دفاع مقدس به تعبیری ادبیات پایداری غنا و شور، نشاط و بالندگی را در خود جای داده است و این جریان فکری موجب فعال شدن زمینه‌های فرهنگی و هنری و الگوسازی در بطن جامعه می‌شود.

وی اظهار کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان، جلوگیری از فراموشی، تحریف رشادت‌های بزرگ مردان تاریخ ایران و رساندن پیام شهدا به گوش مردم و سایر ملت‌ها از وظایف اصلی این بنیاد است.

استان همدان هشت هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و یک‌هزار آزاده را تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است.

شناسه خبر 74415