شناسه خبر:74624
1402/7/22 12:43:53

آبرسانی به 15 روستای اسلام آبادغرب با حضور استاندار کرمانشاه افتتاح و سه‌هزار و 193 نفر روستایی از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

طی مراسمی با حضور استاندار کرمانشاه، آبرسانی به 15 روستای شهرستان اسلام آبادغرب افتتاح شد.

 

این 15 روستای شهرستان اسلام‌ آبادغرب با سه هزار و 193 نفر جمعیت از جمله مناطق پر تنش آبی شهرستان بود که از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

 

رضا داودی مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: پروژه‌های متعدد آبرسانی در استان وجود دارد که در حال حاضر تعداد بسیار زیادی توسط سپاه در حال انجام است که در قرارداد اول با سپاه 341 روستا آبرسانی خواهد شد.

 

وی، از آبرسانی به 200 روستا تا پایان سال‌جاری خبرداد و گفت: در تفاهم‌نامه دوم با سپاه آبرسانی به 511 روستا انجام خواهد شد.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: آبرسانی 860 روستا تا پایان یک دوره 3 ساله به اتمام می‌رسد و تنش آبی روستاهای کرمانشاه بعد از اجرایی شدن این پروژه برطرف می‌شود.

 

ویبا بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های آبرسانی 620 روستا در حال انجام است، گفت: 60 روستا از این تعداد مربوط به شهرستان اسلام‌آباد غرب است که در تفاهمنامه دوم لحاظ شده است.

 

*بازدید از بزرگ‌ترین گلخانه غرب کشور

 

استاندار کرمانشاه در ادامه این سفر کاری از پروژه بزرگ گلخانه این شهرستان بازدید و مشکلات آن را در گفت وگو با مالک و مدیران شهرستانی بررسی کرد.

 

گلخانه مدرن 14 هکتاری منطقه ویژه اسلام آبادغرب بزرگترین گلخانه غرب و دارای 85 درصد پیشرفت کشور است که توسط شرکت پیشگامان کشاورزی کوثر در زمینی به مساحت56 هکتار با هدف محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید و همچنین حمایت از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در حال اجراست.

 

هم اکنون در مجتمع 56 هکتاری گلخانه اسلام آبادغرب به عنوان بزرگ‌ترین گلخانه هیدروپونیک یکپارچه غرب کشور که در فاز اول آن 11 هکتار گلخانه در دوسایت 5.5 هکتاری با 85 درصد پیشرفت فیریکی در حال اجراست، که می‌توان با به بهره‌برداری این فاز در ماه‌های آینده و اشتغال مستقیم بیش از 150 نفر این فاز امیدواری‌هایی در منطقه و شهرستان ایجاد کرد.

 

براساس این گزارش، با تکمیل تمام فازهای این مجموعه گلخانه‌ای برای 500 نفر از جوانان منطقه به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود و پیش‌بینی می‌شود سالانه بیش از 10 هزارتن محصول از گلخانه اسلام آبادغرب با محوریت صادرات تولید شود.

 

استاندار کرمانشاه گفت: یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار در راستای تامین و تضمین آب پایدار کرمانشاه اختصاص یافته است.

 

محمد‌طیب صحرایی استاندار کرمانشاه اظهار کرد: مردم استان کرمانشاه در وفاداری به اسلام و انقلاب سابقه درخشانی دارند و بعد از انقلاب اسلامی این افتخارات پرتکرارتر شده است و شهرستان اسلام آبادغرب به عنوان یک نگین در عزت و کرامت در بین این افتخارات می‌درخشد.

 

وی افزود: هنگامی که آب جاری است و بدون مشکل استفاده می‌شود شاید قدر آن را به درستی ندانیم، اما در زمانی که آب با مشکل تهیه شود بیشتر متوجه اهمیت آن می‌شویم و این آبی که خداوند به بندگان ارزانی داشته شایسته شکر و قدردانی است و مصرف درست آب قدردانی مردم بابت آب است و قدردانی مسوولان هم جلوگیری از هدر رفت آب است.

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در کرمانشاه حدود 13 سد وجود دارد که باید آن‌ها به بهترین نحو در اختیار مردم قرار گیرد.

 

وی گفت: براساس پیگیری‌های انجام شده از سد آزادی آبرسانی به اسلام آبادغرب انجام خواهد و پروژه‌های آبرسانی در کرمانشاه نیز مورد توجه قرار خواهد گرفته و سرمایه‌گذاری در این حوزه یک ضرورت قطعی است.

 

به گفته استاندار کرمانشاه، یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار جهت تامین و تضمین آب پایدار کرمانشاه اختصاص یافته است.

 

وی یکی از مجموعه سرمایه‌گذاری‌های دولت سیزدهم را در قالب سرمایه‌گذاری در مجموعه آب عنوان کرد و گفت: تأمین و تضمین آب پایدار در کرمانشاه در دستور کار است و صنایع استان کرمانشاه هم باید تا جای ممکن از آب درجه 2 استفاده کنند.

 

 

 

 

 

 

شناسه خبر 74624