شناسه خبر:74691
1402/7/24 13:18:27

فرماندار همدان با اشاره به نقش پُررنگ ورزش در ارتقای تندرستی و نشاط شهروندان جامعه، گفت: دستگاه‌های اجرایی فضاهای بدون استفاده را به ورزش اختصاص بدهند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، مسلم مخفی در نشست با اعضای هیئت ورزش‌های همگانی استان همدان اظهار کرد: توجه به ورزش به‌ویژه در نقاط کم‌برخوردار و حاشیه شهر حائز اهمیت است و دستگاه ورزش نیز باید اهتمام ویژه به این موضوع داشته باشد.

وی با تأکید بر توسعه ورزش همگانی در بین آحاد مردم، افزود: طبیعت بکر همدان مستعد ترویج ورزش‌های همگانی است.

فرماندار همدان اظهار کرد: ورزش‌های همگانی همدان از جایگاه ویژه در سطح کشور برخوردار است و توقع داریم برای مشارکت همه‌جانبه مردم، از ظرفیت پارک‌ها و فضاهای سبز استفاده شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی یکی از اقدامات مناسب در راستای ترویج ورزش در بین آحاد جامعه است و می‌طلبد در نقاط مختلف شهر به‌ویژه سایر پارک‌ها نیز فعال شود.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: توسعه ورزش عامل مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است و ورزش‌های همگانی و محلات می‌تواند کمک شایانی در این بخش داشته باشد.

وی برگزاری لیگ‌های ورزشی محلات همچون فوتبال را حائز اهمیت دانست و گفت: محلات منبع غنی از استعدادهای ورزشی هستند.

* فعالیت 46 ایستگاه ورزش صبحگاهی

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی همدان نیز در این نشست گفت: هم‌اکنون بیش از 40 کمیته ورزشی زیر نظر این هیئت فعالیت دارند.

هادی سبزواری افزود: 10 هزار مربی و داور نیز در رشته‌های زیرمجموعه هیئت ورزش‌های همگانی استان همدان اشتغال دارند.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه دوم ورزش‌های همگانی استان همدان در کشور، بیان کرد: در ورزش‌های صبحگاهی بین استان‌های کشور پیشتاز هستیم.

وی یادآور شد: هم‌اکنون 46 ایستگاه ورزش صبحگاهی در سطح شهر همدان فعال است که درصورت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز توسط شهرداری‌ها، آمادگی لازم در افزایش ایستگاه‌ها به‌ویژه در حوزه بانوان را داریم.

 

شناسه خبر 74691