شناسه خبر:74794
1402/7/26 13:51:12

مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد گفت: 12 هزار متر از رودخانه شهرستان اسدآباد حد فاصل ماوا به آجین و رودخانه گاورود حد فاصل طویلان سفلی به چهارچشمه، لایروبی شد.

مجید رکنیان ابراز کرد: به‌منظور جلوگیری و کنترل سیلاب‌های احتمالی و کاهش خسارت دیدن باغات اطراف و پایین‌دست رودخانه، لایروبی رودخانه‌های این شهرستان در دستور کار قراردارد.

 

وی افزود: کل رودخانه ماوا به آجین که نیاز به لایروبی دارد، بیش از 16 هزار متر بوده که از این مقدار بیش از 14 هزار متر آن در حوضه آبریز کرخه در شهرستان اسدآباد واقع شده است.

 

رکنیان تصریح کرد: بیش از سه هزار متر از رودخانه گاورود حد فاصل طویلان به چهارچشمه نیز با اعتباری بالغ‌بر سه میلیارد ریال و حجم خاک‌برداری 6 هزار متر مکعب انجام شده است.

 

وی افزود: لایروبی 9 هزار متر از رودخانه ماوا به آجین با اعتباری بالغ‌بر هشت میلیارد و 200 میلیون ریال و حجم خاک‌برداری 36 هزار متر مکعب، انجام شد.

 

وی تصریح کرد: تاکنون 34 هزار و 400 متر از رودخانه‌های شهرستان اسدآباد لایروبی شده و همچنین 35 هزار متر از رودخانه‌های این شهرستان نیز رپرگذاری شده است.

 

مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد افزود: مطالعات اولیه تعیین حد و بستر حریم 200 کیلومتر از رودخانه‌ها این شهرستان درحال انجام بوده و تاکنون 35 کیلومتر آن انجام شده است.

 

 

 

 

شناسه خبر 74794