شناسه خبر:74918
1402/7/30 13:06:54

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون استخدامی وزارت بهداشت با شرکت 2066 داوطلب در حوزه‌های آزمون دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

صدیق جدیدالاسلامی اظهار کرد: از تعداد 25هزار مجوز فاز نخست استخدام پیمانی وزارت بهداشت، تعداد 224 مجوز استخدام پیمانی از محل مجوز سازمان اداری استخدامی کشور جهت راه‌اندازی و بهره‌برداری از مراکز جدیدالاحداث و توسعه‌یافته به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اختصاص یافت.

وی افزود: از این 224 مجوز جذب مذکور، تعداد 90 مجوز جهت جذب و به‌کارگیری بهورز اختصاص یافته که تابع قوانین و مقررات خاص خود است که بلافاصله پس از برگزاری این آزمون اقدامات بعدی در این خصوص به عمل خواهد آمد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: تعداد 60 مجوز نیز مربوط به پایگاه‌های اورژانس فوریت‌های پزشکی استان می‌باشد که با توجه به نیاز و فعال بودن پایگاه اورژانش شهری بانوان شهر سنندج تعداد سه مجوز کاردان فوریت‌های پزشکی پیش‌بینی شده است.

جدیدالاسلامی تعداد هفت مجوز پرستار را جهت اختصاص به بیمارستان صلاح‌الدین بانه عنوان کرد و ادامه داد: 22 مجوز نیز جهت اختصاص به مراکز خدمات جامع سلامت شهری در رشته‌های شغلی ماما، پرستار، پزشک عمومی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، تغذیه، سلامت روان و پذیرش است.

وی ادامه داد: 45 مجوز باقیمانده هم به پایگاه‌های سلامت در رشته‌های شغلی کارشناس بهداشت خانواده و ماما اختصاص یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه به تشریح امتیازات قانونی پرداخت و افزود: امتیازات قانونی آزمون شامل امتیاز ویژه کرونا (به ازای هر ماه خدمت در مراکز بهداشتی، درمانی درگیر با بیماری کرونا دو امتیاز و حداکثر تا سقف 20 امتیاز)، امتیاز قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت(به ازاء تأهل و هر فرزند دو امتیاز تا سقف10 امتیاز) و نیز امتیاز ذکرشده در قانون اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی و امتیاز بومی لحاظ شده است.

جدیدالاسلامی به امتیاز مربوط به سهمیه‌های قانونی پرداخت و ادامه داد: امتیاز سهم 25درصد ایثارگران به تعداد 34 نفر، امتیاز سهم پنج درصد ایثارگران به تعداد هفت نفر و امتیاز سهم سه درصد بهزیستی به تعداد چهار نفر (صرفاً یک نفر متقاضی داشت) است.

**شرکت بیش از 2000 نفر کردستانی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت در کردستان

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان نیز گفت: این آزمون روز جمعه به صورت همزمان با سراسر کشور، با رعایت کلیه قوانین و مقررات توسط جهاد دانشگاهی واحد استان کردستان از ساعت 9 صبح در محل‌های تعیین شده در حوزه پردیس آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان شامل دانشکده‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و پرستاری برگزار شد.

اکبر اسدی افزود: در این آزمون مجموعاً 2052 نفر شرکت کرده که هزار و 15 نفر آنان زن و هزار و 37 نفر نیز مرد بودند.

وی، خاطرنشان کرد: نتایج اولیه آزمون در هفته چهارم آبان‌ماه سال جاری اعلام خواهدشد.

 

شناسه خبر 74918