شناسه خبر:75079
1402/8/4 11:39:48

استاندار همدان گفت: عرضه گوشت قرمز باید با تمهیدات جهاد کشاورزی و هماهنگی با بخش خصوصی افزایش یابد تا قیمت آن برای مصرف‌کنندگان مناسب‌تر شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان همدان ابراز کرد: اگر بخش خصوصی می‌تواند از دیگر نقاط گوشت گرم وارد کند، از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر بخش خصوصی برای سامان‌دهی قیمت گوشت قرمز اقدام به وارد کردن آن به استان نکند، استانداری سازوکارهای دیگری برای این مسئله پیدا خواهد کرد.

 

استاندار همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه کشتارگاه‌های مرغ باید متناسب با ظرفیت تعیین‌شده کشتار داشته باشند، افزود: کشتارگاهی که ظرفیت آن 16 هزار تُن است، 60 هزار تُن مرغ کشتار می‌کند که این مسئله باعث کاهش کیفیت گوشت مرغ و نارضایتی شهروندان می‌شود.

 

وی ادامه داد: اگر در کشتارگاه‌ها امحا و احشای مرغ به‌درستی پاک نشود، این مسئله اثرات نامناسبی روی مرغ تحویلی به شهروندان خواهد گذاشت.

 

استاندار همدان تأکید کرد: کشتارگاه‌ها باید به اندازه پروانه صادر شده کشتار کنند، در غیر این صورت باید تجهیزات و ظرفیت کشتار مرغ را افزایش دهند.

 

وی ابراز کرد: در راستای تأمین نیاز مردم، جوجه‌ریزی ماهانه استان نباید از سه میلیون قطعه کمتر باشد.

 

* بازگشت نرخ کود به قیمت سابق

 

در ادامه این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: افزایش قیمت کود برای استفاده کشاورزان که با 30 درصد افزایش مواجه شده بود، به قیمت قبل بازگشت.

 

رضا بهراملو افزود: میزان کشت کلزا امسال دو هزار و 800 هکتار بوده که نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

 

وی ادامه داد: برای تأمین نیاز کشاورزان درحال حاضر 10 هزار تُن کود در انبار ذخیره‌سازی کردیم و درحال خرید آن از پتروشیمی‌ها هستیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان درباره افزایش عرضه گوشت قرمز در همدان نیز گفت: درحال برنامه‌ریزی هستیم تا گوشت گرم گوساله کمتر از هر کیلو سه میلیون ریال، توزیع شود.

 

وی درباره وضعیت کشتارگاه‌های مرغ نیز ابراز کرد: چهار کشتارگاه درحال آماده‌سازی هستند و دو کشتارگاه دیگر نیز در نوبت راه‌اندازی قرار دارند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در این نشست از اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی از ابتدای سال خبر داد و گفت: یک میلیون و 393 هزار نفر در قالب 487 هزار خانوار مشمول دریافت این کالابرگ الکترونیکی می‌شوند.

 

یوسف شعبانی ادامه داد: درحال حاضر حدود 10 درصد از مشمولان طرح از آن استقبال کرده‌اند.

 

 

شناسه خبر 75079