شناسه خبر:75287
1402/8/9 12:16:03

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایستگاه راه‌آهن همدان با 13 هزار متر مربع مساحت در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد و امسال پس از تحویل به شرکت راه‌آهن، پذیرای مسافران خواهد بود.

خیرالله خادمی روز دوشنبه در جریان بازدید از خط آهن همدان- سنندج ابراز کرد: با تخصیص 70 میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور، کارهای جزئی باقی‌مانده ایستگاه راه‌آهن همدان نیز به‌ترتیب اولویت تکمیل می‌شود.

 

وی اظهار کرد: ایستگاه راه‌آهن همدان دارای 13 هزار متر مربع مساحت بوده که از این رقم 6 هزار و 500 متر مربع سالن مسافربری است.

 

این مقام مسئول گفت: سالن مسافربری ایستگاه راه‌آهن همدان دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است و امیدواریم پس از تخصیص اعتبارات مورد نیاز که به‌زودی انجام می‌شود، بتوانیم ظرف دو تا 3 ماه آینده کار را تکمیل کنیم و تحویل راه‌آهن بدهیم.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور افزود: با تحویل این سالن، کار پذیرش مسافران امسال در سالن مسافربری جدید انجام می‌شود که از سالن‌های مجهز و مدرن راه‌آهن کشور و منطقه است.

 

خادمی اظهار کرد: امروز در راستای بررسی آخرین وضعیت خط آهن همدان- سنندج به همراه مدیرعامل راه‌آهن کشور از این خط بازدید به عمل آمد تا نواقص احتمالی مورد بررسی و رفع قرار بگیرد.

 

 

 

 

شناسه خبر 75287