شناسه خبر:75630
1402/8/17 12:07:32

فرماندار سنندج گفت: امسال به مناسبت و بهانه اربعین هزار میلیارد ریال برای اصلاح و بهسازی راه‌های استان تخصیص یافت که 300 میلیارد ریال آن مربوط به راه‌های شهرستان سنندج است.

حسن عسکری روز سه‌شنبه در جلسه تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد اربعین شهرستان سنندج اظهار کرد: همچنین به بهانه اربعین، 250 میلیارد ریال به شهرداری سنندج تخصیص یافت که 100 میلیارد ریال آن کمک بلاعوض سازمان شهرداری‌ها برای زیرساخت‌های شهرداری سنندج و برپایی موکب و نظافت شهری بود.

 

وی ادامه داد: 98 میلیارد ریال نیز توسط استانداری و وزارت کشور به شهرداری سنندج برای اصلاح کمربندی دکتر حسینی و 45 میلیارد ریال هم به بحث توسعه حمل و نقل شهرداری تخصیص یافت.

 

فرماندار سنندج تردد زائران اربعین از مرز باشماق مریوان را باعث توسعه زیرساخت‌های استان دانست و بر لزوم تلاش برای ارائه خدمات بهتر به زائران در اربعین سال آینده تأکید کرد.

 

عسکری، کربلا را نقطه اوج ایثار و شهادت توصیف کرد و گفت: امام حسین (ع) مخلصانه برای دفاع از مظلومان و دین، قدم در راه اعتلای اسلام گذاشت تا این میراث پیامبر (ص) به حکومت عدل جهانی منتهی شود.

 

وی با بیان اینکه امروز اربعین ظرفیتی برای قدرت‌نمایی جهان اسلام است، یادآور شد: کنگره انسانی بزرگ اربعین مرزهای جهان اسلام را رد کرده و شاهدیم اقلیت‌های دینی هم به آن می‌پیوندند.

 

فرماندار سنندج اربعین را نقطه امید مستضعفان و نماد اتحادی و برادری مسلمانان برشمرد و به مسئله فلسطین اشاره کرد و افزود: 10 هزار نفر مظلومانه در غزه به دست رژیم غاصب صهیونیستی و همراهی کشورهای مدعی حقوق بشر به شهادت رسیدند.

 

عسکری با اشاره به اینکه رژیم صهونیستی حتی چارچوب و قواعد جنگ‌ها را زیر پا گذاشته و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند، ادامه داد: این کشتار وحشیانه نشانه پایان رژیم صهیونیستی است و خون‌های به ناحق ریخته دریایی برای نابودی فرعونیان زمان خواهد شد.

 

*ضرورت هم‌افزایی موکب‌ها

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان هم دراین نشست اربعین را کنگره عظیم جهانی توصیف و از خدمات دستگاه‌های استان در ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین در مرز باشماق و شهرستان‌های مختلف تقدیر کرد.

 

عبدالحسین یوسفی به ضرورت هم‌افزایی، آسیب کیفی‌سازی و متنوع کردن خدمات موکب‌ها، اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌هایی باید پیش‌بینی تا از هزینه‌های تکراری جلوگیری شود.

 

وی با بیان اینکه فقط بحث اسکان و پذیرایی زائران نیست، ادامه داد: 80 موکب در ایام اربعین در استان به زائران خدمات می‌دادند که باید برای ارائه خدمت بهتر و بهینه، ساماندهی شوند.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان به این هم اشاره کرد که موکب‌داران می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را برای مردم مظلوم غزه از طریق هلال احمر ارسال کنند.

 

در پایان این جلسه از دست‌اندرکاران، موکب‌داران و عوامل ستاد اربعین شهرستان سنندج تقدیر شد.

 

امسال 140 هزار زائر اربعین برای عزیمت به کربلای معلی از مرز باشماق مریوان تردد کردند.

 

شناسه خبر 75630