شناسه خبر:75790
1402/8/22 11:36:49

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در سال جاری سیستم‌های مخابراتی استان با سرمایه‌گذاری 12 میلیارد ریال در نقاط شهری و روستایی استان توسعه و ارتقا پیدا کرد.

آزاد حکمت روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: این میزان سرمایه‌گذاری در دو بخش ایجاد و توسعه مراکز جدید و دایری پورت‌ها در حوزه سیستم‌های مخابراتی انجام شده است.

 

وی افزود: ایجاد مرکز جدید در 11 نقطه شهری و روستایی، توسعه سوئیچ تلفن ثابت، ADSL و VDSL در 20 مرکز شهری و روستایی از جمله طرح‌های اجرا شده در سال‌جاری است.

 

مدیرمخابرات منطقه کردستان ادامه داد: دایری بیش از 11 هزارو 370 پورت مخابراتی از دیگر پروژه‌های محقق شده در حوزه سیستم‌های مخابراتی است که شامل ظرفیت‌سازی تلفن ثابت، ADSL , VDSL و ftth می‌شود.

 

حکمت اظهار کرد: ایجاد اینترنت ADSL به تعداد 192 پورت در پنج روستای جدید از اقداماتی است که در این حوزه به‌منظور پاسخگویی به مطالبات ارتباطی و مخابراتی مشتریان اجرا شده است.

 

وی اضافه کرد: پروژه‌های دیگری در حوزه توسعه سیستم‌های مخابراتی در دستور کار قرار دارد که با تأمین تجهیزات و سرمایه‌گذاری مورد نیاز در مرحله اجرا قرار دارند.

 

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه توزیع و ارائه خدمات با کیفیت مخابراتی در نقاط روستایی همواره از راهبردهای و اهداف کلان مخابراتی در کشور و به تبع آن در استان به شمار می‌رود، افزود: با توجه به رصد و ارزیابی مناطق روستایی بر اساس نیاز آنها به خدمات و سرویس‌های مخابراتی، روستاهای مشمول طرح و پروژه‌های توسعه ای مشخص شده‌اند.

 

حکمت ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در اولویت فعالیت‌های مخابراتی و در راستای ارائه خدمات با کیفیت در دستور کار قرار دارد، تلاش در برآورده کردن ارتباطات با کیفیت و نیازهای اینترنت پرسرعت مناطق روستایی است که با نصب و تجهیز سیستم‌های مخابراتی قابل تسهیل است.

 

شناسه خبر 75790